Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu naast Windows 8.1  (gelezen 722 keer)

Ubuntu naast Windows 8.1
« Gepost op: 2014/04/06, 15:28:13 »
Weliswaar is vandaag ook een ander topic geopend maar die gaat over Ubuntu naast Windows 7 en dat is volgens mij andere koek, daarom deze bijna gelijksoortige vraag.

Ik heb een laptop met Windows 8.1 en wil Ubuntu naast Win 8.1 als Multiboot installeren.
Nu heb ik wel een Acronis Image van de hele configuratie, dus als ik Windows 8.1 mocht verzieken dan kan ik altijd nog wel terug maar toch eerst maar informeren of het überhaupt mogelijk is en zo ja of er bekende issues zijn.

Er zijn wel wat aandachtspunten.
Het is een moderne Asus laptop met I7 processor en een SSD harddisk als OS disk.
Daarnaast is een 2e normale harddisk beschikbaar die als dataschijf fungeert.

Op zich zou het min voorkeur hebben om Ubuntu op de 2e harddisk te installeren.
Voor het gemak stuur ik het overzicht van mijn disks mee.
De eerste 2 partities van schijf 1 zijn herstelpartities van Windows 8.

Ubuntu 14.04
Asus N550JV-CN270H met Intel i7 en 512 SSD Drive

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu naast Windows 8.1
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/06, 15:36:41 »

Re: Ubuntu naast Windows 8.1
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/06, 16:47:03 »
Poeh, misschien toch maar eerst met VMWare een tweede installatie op Windows 8.1 plaatsen, vergt minder aanpassingen en levert geen risico op.
Ubuntu 14.04
Asus N550JV-CN270H met Intel i7 en 512 SSD Drive

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntu naast Windows 8.1
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/19, 19:56:22 »
Hmm, probeerde een USB opgestart te krijgen. Dat lukt nu met 8.1 helemaal niet meer?

Ik had fastboot bij de installatie van Ubuntu Gnome destijds al uitgezet en de rest van de aanwijzingen ook gevolgd, maar een USB opstart mogelijkheid vind ik niet eens meer terug in de UEFI. Wat een achteruitgang is dit zeg. Geef mij maar de vroegere BIOS >:(

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn USB opstart mogelijkheid terug krijg in de UEFI. Ik kon eerst ook vanuit Win via PC settings een USB opstart krijgen, maar die mogelijkheid lijkt verdwenen te zijn na de upgrade naar 8.1?



« Laatst bewerkt op: 2014/04/19, 20:26:49 door FrSu »