Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: partitie toevoegen aan grub  (gelezen 616 keer)

Offline skunkm

  • Lid
partitie toevoegen aan grub
« Gepost op: 2008/02/10, 18:31:20 »
ik heb een partitie die boot gewoon met io.sys en msdos.sys van een win98 opstartdiskette hoe kan ik deze partitie toevoegen aan grub? ik heb een beetje gegoogled maar er staat overal grub.conf maar die staat bij mij niet in /boot/grub

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
partitie toevoegen aan grub
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/11, 09:43:03 »
Grafisch is het makkelijkste, installeer gparted of partitiebewerker vanuit de repro's (installeren/verwijderen). Dan kun je het terugvinden in het menu systeem --> beheer --> partitiebewerker

Daar kun je zie welke partities er op je hd staan en welk nummer die partitie heeft. Vervolgens kun je in /boot/grub/menu.lst een nieuwe menu onderdeel maken voor windows ziet dit er zo uit:

title      Windows NT/2000/XP
root      (hd0,0)
savedefault
makeactive
chainloader   +1

Bij root zet je dan jouw partitie nummer - 1 onder het laatste nummer dus partitie sda5 wordt (hd0,4).

Offline skunkm

  • Lid
partitie toevoegen aan grub
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/11, 11:13:45 »
Citaat van: raggar
Grafisch is het makkelijkste, installeer gparted of partitiebewerker vanuit de repro's (installeren/verwijderen). Dan kun je het terugvinden in het menu systeem --> beheer --> partitiebewerker

Daar kun je zie welke partities er op je hd staan en welk nummer die partitie heeft. Vervolgens kun je in /boot/grub/menu.lst een nieuwe menu onderdeel maken voor windows ziet dit er zo uit:

title      Windows NT/2000/XP
root      (hd0,0)
savedefault
makeactive
chainloader   +1

Bij root zet je dan jouw partitie nummer - 1 onder het laatste nummer dus partitie sda5 wordt (hd0,4).
goed goed bedankt