Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: overzetten .mkv bestand naar usb stick stagneert  (gelezen 549 keer)

Offline djdg

  • Lid
overzetten .mkv bestand naar usb stick stagneert
« Gepost op: 2016/04/13, 19:44:32 »
Ik heb een .mkv video bestand dat ik op een usb stick wil zetten. De grootte van het bestand is 2,7 Gigabyte. De usb stick (Kingston Datatraveler) heeft een grootte van 4 Gigabyte. Als ik het bestand overzet begint hij zoals gewoonlijk, maar na een tijdje begint de snelheid gefaseerd af te nemen totdat er hij blijft hangen. Wat moet ik anders doen?

Offline jan11000

  • Lid
Re: overzetten .mkv bestand naar usb stick stagneert
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/14, 05:30:25 »
Fat 32 geformateert?
Probeer eens ext4 te formatteren, fat 32 kan geen grote files aan.

Dat de snelheid afneemt is normaal, eerst gaat veel naar het geheugen, dan wordt pas naar de usb geschreven, en als je langzame usb stick hebt, dan gaat snelheid naar beneden. En snelle usb sticks zijn duur.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: overzetten .mkv bestand naar usb stick stagneert
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/14, 06:55:48 »
De max bestandsgrootte voor FAT32 is 4 GB. Die Kingston had het bestand gewoon moeten accepteren.

2,7 GB is een normale bestandsgrootte voor een video van rond de 10 minuten en daar is die Kingston prima geschikt voor. Je kan wel een stick kopen met bijvoorbeeld een USB3 aansluiting, maar als je PC dat soort poorten nog niet heeft is dat niet zinvol.

Het zou  kunnen zijn dat jouw PC of die stick nog USB1 poorten heeft. Dan zal het waarschijnlijk ook niet zo lukken met de film afspelen als het aan de PC ligt, maar dat terzijde. Als je een poort aan de voorzijde heb gebruikt, probeer dan eens een poort aan de achterkant (bij een desktop).

Open die stick eens in de verkenner, sla alle bestanden die je ziet ergens anders op als je ze wil bewaren en druk op Ctrl + H. Daarmee worden de verborgen bestanden zichtbaar, waaronder het prullenbak bestand dat met .trash begint zoals bijvoorbeeld .trash-1000 en druk op Shift + Del. Dan moet die stick echt leeg zijn. Probeer het dan opnieuw.

Een andere optie is de stick met NTFS formatteren. Ik doe veel met video en ik heb daarvoor één stick met NTFS geformatteerd.  Dat gaat tot nu toe heel prima!

Succes, djdg!

groet,

Just

GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline djdg

  • Lid
[opgelost] Re: overzetten .mkv bestand naar usb stick stagneert
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/14, 18:48:26 »
Bedankt heren. De NTFS-truc heeft het 'm gedaan, denk ik. De overdrachtsnelheid liep nog wel geleidelijk heel sterk af, maar met een beetje geduld is het toch gelukt. Bedankt.