Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Videokaart  (gelezen 665 keer)

Videokaart
« Gepost op: 2012/08/29, 22:50:49 »
Beste mensen, bij iemand heb ik laatst Ubuntu 12.04 geinstalleerd maar nu zijn de Youtube filmpjes echt schrokkerig. Ik vermoed dat het aan de videokaart ligt. Ik en dat we deze moeten installeren. Ik heb een lspci dump gemaakt + uname -a gedaan in dit filetje; http://paste.ubuntu.com/1172649/

kunnen jullie eens mee denken / kijken welke driver ik nodig heb en kan installeren ?
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Re: Videokaart
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/30, 00:04:41 »
Ik vrees dat je vloeiend afspelen van Youtube, of eigenlijk eender welk soort videomateriaal, kunt vergeten met een S3 UniChrome-chip. Die dingen zijn traag, verouderd en hebben slechte Linux-ondersteuning.

Re: Videokaart
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/30, 00:20:58 »
Ja, dat hoorde ik al eerder vandaag. maar het leuke is: alles werkte perfect in Ubuntu 11.04
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Re: Videokaart
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/01, 19:18:49 »
Na een update en diverse aanpassingen in xorg config (eerste google hit in google) heeft het probleem doen fixen.
Dit topic mag sluiten.
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!