Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intel Mobile 4 Series Graphics Card  (gelezen 816 keer)

roelof92

  • Gast
Intel Mobile 4 Series Graphics Card
« Gepost op: 2009/05/06, 11:40:45 »
Ik heb sinds kort een Lenovo X200 met Intel Mobile 4 Series Express Chipset Family chipset. Alle hardware zoals bluetooth, wireless en de webcam werden automatisch gesupport zonder dat ik iets hoefde te doen. Volgens de Proprietary Hardware Driver Manager heeft mijn systeem geen hardware drivers nodig. Nu vraag ik me af of mijn videokaart (Intel Mobile 4 Series Graphics Card) wel een driver heeft, of deze al in de kernel zit of als ik hem handmatig moet installeren.

Alvast bedankt,
Roelof

Re: Intel Mobile 4 Series Graphics Card
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/06, 11:58:16 »
Jaunty heeft de vreemde gewoonte om hardware drivers soms niet te tonen. Je kunt ze wel degelijk installeren. Open je pakketbeheerder, en zoek op nvidia-glx. Kies nu een driver die geschikt is voor jouw kaart. De ondersteunde kaarten staan vermeld in de beschrijvingen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Intel Mobile 4 Series Graphics Card
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/06, 12:09:27 »
Jaunty heeft de vreemde gewoonte om hardware drivers soms niet te tonen. Je kunt ze wel degelijk installeren. Open je pakketbeheerder, en zoek op nvidia-glx. Kies nu een driver die geschikt is voor jouw kaart. De ondersteunde kaarten staan vermeld in de beschrijvingen.

Hij zegt dat hij een Intel kaart heeft, geen Nvidia. Die nvidia-glx kan hij dus niet gebruiken. :-)

Voor Intel hoef je geen fabrieksstuurprogje te installeren, want Intel heeft al zijn stuurprogjes open-bron gemaakt. Ze zitten al standaard in de Linuxkernel.