Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen  (gelezen 1494 keer)


Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/20, 19:54:12 »
Open source zal ALTIJD winnen.

Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/20, 23:57:12 »
Ik heb zo mijn twijfels.  :|
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/21, 00:16:23 »
Ik denk dat er geen kwestie is van winnen of verliezen en dat er voor beide een markt is.

Op een aantal punten heeft gesloten software voordelen tegenover open en omgekeerd.


Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/21, 01:35:56 »
Ehm, mensen, het gaat hier niet over software maar over technologieën ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/21, 02:25:14 »
Ook voor dat geld het zelfde.

Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/21, 10:27:01 »
Maar zoals Apple bewijst of heeft bewezen, ze zullen altijd wel een groot marktaandeel blijven houden. Alleen al omwille van de marketingstrategieën die ze toepassen.

Microsoft gaat nog een pak verder door op sociaal vlak veel efforts te doen (denk maar aan licenties voor ngo's scholen, arme landen enz) .

Open Source heeft weinig of geen doelgerichte visie op dat vlak en is eigenlijk nog steeds in ontwikkelingsfase. Bovendien is het landschap heel versnippert wat ook een nadeel is (kijk maar naar de vele Linux-distro's  b.v.).

Uiteindelijk geloof ik ook wel dat het geheel zal overhellen naar open technologieën, maar dat is koffiedik kijken. En je mag ook niet vergeten dat de gesloten groep beschikt over heel veel geld, dus die kunnen altijd 'plots' een ommezwaai maken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/21, 10:57:11 »
"Microsoft gaat nog een pak verder door op sociaal vlak veel efforts te doen (denk maar aan licenties voor ngo's scholen, arme landen enz) ."

Behalve dan Brazilië waar de licentiekosten van Windows hoger liggen dan in de rest van de wereld waardoor Brazilië overal Linux gebruikt in scholen/instellingen/overheid.

"En je mag ook niet vergeten dat de gesloten groep beschikt over heel veel geld, dus die kunnen altijd 'plots' een ommezwaai maken."

Eens, maar het hangt er wel vanaf welke groep dan. Bijv. Opera is ook gesloten al sinds de jaren 90 toen het op de markt kwam. Toen haalden ze er nog geld uit omdat het betaald was, maar nu is het al een aantal jaar gratis en ze hebben ook geen andere betaalde producten, dus ik denk niet dat ze echt heel veel geld hebben, eerlijk gezegd. Nuja, zo zullen er wel meer zijn ook.

Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/21, 22:27:33 »
Voor opera: http://www.opera.com/business/

mispak u niet eh Vistaus; die gasten verdienen echt wel geld hoor. Dat gratische is enkel marketing.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Linus Torvalds: gesloten technologiëen zullen uiteindelijk verliezen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/21, 23:15:39 »
Voor opera: http://www.opera.com/business/

mispak u niet eh Vistaus; die gasten verdienen echt wel geld hoor. Dat gratische is enkel marketing.

=D Point taken.