Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies  (gelezen 6534 keer)

[Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Gepost op: 2012/11/26, 10:03:20 »
Velen van ons zijn bekend met het probleem van Magister. Magister is een online onderwijsomgeving gebouwd in Silverlight en daarmee ontoegankelijk voor leerlingen die niet van Windows of Mac OS X gebruik maken. We hebben daar eind 2011/begin 2012 een stevige campagne over gevoerd die tot in de Tweede Kamer te horen was. Wij hebben Magister nu genomineerd voor de Webrazzies, een prijs voor websites die niet toegankelijk genoeg zijn. En jawel, ook daar komt Magister voor in aanmerking, want in Magister gebouwde sites zijn slecht te gebruiken voor leerlingen met visuele en motorische beperkingen. Het wordt tijd dat daar een einde aan komt. Instellingen die publiek geld ontvangen moeten 100% open en toegankelijk zijn.

Waarom de site van Schoolmaster nomineren? Het is wat lastig om elke Magistersite op de nominatie te plaatsen, maar door de site van Schoolmaster  te nomineren geven we een krachtig signaal af. En hoe meer nominaties, hoe beter.

http://www.webrazzies.nl/nominaties/2012/26-11-2012-schoolmaster

[Update]
Let bij het nomineren op de slider met de score van hoe belangrijk je de kwestie vind.

Enne, aan het eind van dag 1 heeft Schoolmaster de twijfelachtige eer op de eerste plaats te staan bij de nominaties voor de Gouden Webrazzie 2012. Laten we er vooral voor zorgen dat dit zo blijft  :evil:
« Laatst bewerkt op: 2012/11/26, 16:05:46 door Jan Stedehouder »
Blog | http://www.janstedehouder.nl
Basiscursus Ubuntu  12.04 en verder| http://www.basiscursusubuntu.nl

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/26, 10:16:29 »
Mijn nominatie is verstuurd :).
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/26, 10:22:49 »
Hoewel ik niets met Magister te maken heb; toch genomineerd omwille van het principe.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/26, 10:40:28 »
Done

Helemaal toppie Jan, goeie actie  :police:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tom

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/26, 10:40:32 »
Done.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/26, 10:47:50 »
Ha, Schoolmaster is al gestegen naar de tweede plaats :D.

Hou er overigens rekening mee dat het cijfer dat je geeft ("Hoe belangrijk is deze site voor u?") van invloed is op je onderschrift ("Persoon A. Bc vindt het {essentieel/belangrijk/niet erg belangrijk/niet belangrijk} dat deze website toegankelijker wordt").
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/26, 11:35:18 »
Zo, genomineerd!

Offline axelv

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/26, 11:43:33 »
Ook genomineerd => [...] vind het essentieel dat [...]

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/26, 12:20:12 »
Hoewel ik niets met Magister te maken heb; toch genomineerd omwille van het principe.
Dit is jouw onderschrift:
Citaat
Joris Donders vindt het niet belangrijk dat deze website toegankelijker en/of gebruiksvriendelijker wordt.
Dat is ook de bedoeling? Dit gezien de eerdere opmerkingen dat die slider met de puntentelling gemakkelijk vergeten kan worden...

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/26, 13:49:04 »
Heb het ook maar even gedaan, ik gebruik geen Magister, maar ik heb een hekel aan de knoeiboel die Silverlight is.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Bertel

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/26, 14:13:24 »
Genomineerd.


Wat is vrije software?

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/26, 16:07:07 »
 done :) en ondertussen staat schoolmaster bovenaan!
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #12 Gepost op: 2012/11/26, 16:23:28 »
Done!

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #13 Gepost op: 2012/11/26, 16:36:16 »
Natuurlijk gedaan :)
Grappig dat ik in de reacties hetzelfde probleem lees als waar ik tegenaan loop:
Citaat van: Rob Bosch
Het is voor mij als Ubuntu gebruiker ONMOGELIJK om deze site te gebruiken. Dit houdt ook in dat mijn kinderen niet kunnen inloggen op de leeromgeving van de school. Het meest arrogante van Schoolmaster is nog wel dat het gegeven dat niet-Windows pc's geen gebruik kunnen maken van Magister weggewuifd wordt als 'niet het probleem van Magister'. Naar mijn mening zou publiek geld niet aan dergelijke oplossingen besteed mogen worden.
Met de mail die ik terugkreeg van Schoolmaster: precies hetzelfde. (boos) mailtje teruggestuurd; aan deze reactie hecht ik geen waarde. Het is wel degelijk het probleem van Schoolwise, en ze moeten er dus ook voor zorgen dat dit opgelost wordt. NIET de ICT op mijn school.
En natuurlijk in de mail ook de link naar deze "award"  :P

EDIT: oh ja, voor het gedrag van Schoolmaster hebben ze hier ook een emoticon:  :blank:

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #14 Gepost op: 2012/11/26, 17:31:46 »
Ook ik heb gereageerd. Ik, als docent, heb twee jaar lang veel moeite (lees: vbox met xp en silverlight) moeten doen op een manier die ik zelf niet wil. Om cijfers van leerlingen in te voeren. Het is echt een schande dat dit in het onderwijs wordt getolereerd.

@JanStedehouder, dank voor alle actie die je tot nu toe al hebt genomen!

Offline DeBaas

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #15 Gepost op: 2012/11/26, 17:47:26 »
Altijd verplicht naar Windows op mijn eigen Linux doos, 2x Laptop verplicht met Windows voor 2 kids.
Alleen maar om de Silverlight ondersteuning en de eisen van school en het Magister pakket.
Wat denk je dat ik genomineerd heb ? ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #16 Gepost op: 2012/11/26, 18:10:18 »
Done!

Offline vanadium

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #17 Gepost op: 2012/11/26, 18:28:14 »
Ze zullen het wel doorhebben dat hier een geconcerteerde actie aan de gang is  =D

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #18 Gepost op: 2012/11/26, 19:29:39 »
Hoewel ik niets met Magister te maken heb; toch genomineerd omwille van het principe.
Dit is jouw onderschrift:
Citaat
Joris Donders vindt het niet belangrijk dat deze website toegankelijker en/of gebruiksvriendelijker wordt.
Dat is ook de bedoeling? Dit gezien de eerdere opmerkingen dat die slider met de puntentelling gemakkelijk vergeten kan worden...

Ja in de functie dat ze het beter gewoon afschaffen, en, zoals wij in België (ik ben gastdocent), een gewoon recht toe recht aan principe hanteren. Het gaat in de slider over verbeteringen aanbrengen in deze site, en ik meen wat ik eerder heb gezegd.
Belangrijk om te verbeteren of aan te passen ? Ahum, kuch, belangrijk om compleet af te schaffen en met iets nieuws platformonafhankelijk af te komen; maar die optie stond er niet bij ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline chaos7

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #19 Gepost op: 2012/11/26, 20:42:27 »
dat dingen aangepakt worden omdat ze zich niet aan de standaarden houden zoals die zijn afgesproken begrijp maar al te goed. dat magister er onder valt omdat het niet met linux te benaderen valt, kon ik tot voor kort begrijpen. echter sinds kort kan men op een omslachtige manier ook de schoolprestaties van je kind volgen op een linux bak.  nu wordt er in eens "slecht te gebruiken voor leerlingen met visuele en motorische beperkingen" er bij gehaald en hoor ik de topicstarter niet meer dat het niet te benaderen is met een linuxbak.

ik krijg het gevoel dat er ineens heftige gevoelens bijgekomen zijn, en magister een persoonlijke "vete" geworden is om het "plat" te krijgen.

begrijp mij goed. ik ben het er mee eens dat alles gewoon via de open standaarden zou moeten werken. de omslag in deze vind ik verrassend.

mocht ik het verkeerd gelezen hebben, sorry voor het commentaar.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Bobbie

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #20 Gepost op: 2012/11/26, 22:21:06 »
Ook mijn steentje bijgedragen  ^-^

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #21 Gepost op: 2012/11/26, 23:07:22 »
done
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #22 Gepost op: 2012/11/26, 23:14:49 »
@chaos7: dat er irritaties zijn, heb je goed gezien. Dat neemt niet weg dat Magister (op zich best een handige tool qua bedoeling) voor >10% (even over de duim) van de pc-gebruikers niet te benaderen is, want dan reken ik de Solaris, BSD en vele Mac-gebruikers ook mee. Er was een tijdje een Rndr-plugin voor Chrome, maar dat project is overleden.
Als men pretendeert 'voor iedereen' te zijn, dan kan je bovenstaande negatief benaderen (ja, daar gaan wij niet over), of positief (kunnen we toch op één of andere manier een open standaard inbouwen). En dat laatste, daar zou ik gelukkig mee zijn. Ik ben niet tegen Magister an sich.

Btw, ook bijgedragen. Goed iniatief, Jan  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #23 Gepost op: 2012/11/26, 23:25:51 »
Als je de Mac-gebruikers ook meerekent dan kom je ruim boven de 10% uit qua niet-WindowsOS-percentage hoor asphyxia.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: [Magister] Nomineer Magister voor de Webrazzies
« Reactie #24 Gepost op: 2012/11/26, 23:55:48 »
Als je de Mac-gebruikers ook meerekent dan kom je ruim boven de 10% uit qua niet-WindowsOS-percentage hoor asphyxia.

Ohw.

Citaat van: asphyxia
Dat neemt niet weg dat Magister (op zich best een handige tool qua bedoeling) voor >10% (even over de duim) van de pc-gebruikers niet te benaderen is, want dan reken ik de Solaris, BSD en vele Mac-gebruikers ook mee.

Och, zeggen we dan niet gewoon hetzelfde (LOL)?
Zoals men dan op IRC zegt: *clink*  ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/11/26, 23:57:21 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]