Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Radeon Mobility HD 2600 Series  (gelezen 1466 keer)

Offline eewoud

  • Lid
Radeon Mobility HD 2600 Series
« Gepost op: 2009/04/24, 19:13:59 »
Ik heb een Radeon mobility hd 2600 grafische kaart. Van de officiële website heb ik de nieuwste driver gedownload (http://support.amd.com/us/gpudownload/linux/Pages/radeon_linux.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.2&lang=English)
Wanneer ik bij system-->beheer-->hardware driver   ati accelerated graphics enable kan ik niet meer opnieuw opstarten. Wanneer ik dan opstart flikkert mijn scherm een paar keer en vervolgens krijg ik gewoon een zwart scherm. Bijgevolg moet ik dan met system recovery x-server doen om een backup van xorg ofzo terug te zetten.

Weet iemand hoe ik die accelerated graphics zonder problemen kan gebruiken?

dank u

Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/24, 19:23:36 »
Waarom installeer je zowel de fabrieksdriver als de Ubuntu-driver?

Offline eewoud

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/24, 19:55:24 »
Waarom installeer je zowel de fabrieksdriver als de Ubuntu-driver?

geen idee, ik dacht dat ik alleen de fabrieksdriver geïnstalleerd had...

Offline eewoud

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/24, 21:50:32 »
hoe kan ik een driver verwijderen?
en welke driver installeer ik het beste?

Offline ubby

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/24, 21:54:25 »
Heb je nog wel beeld want dan kan je deze verwijderen in Synaptic.
Even zoeken naar fglrx of ati.
Of bij system-->beheer-->hardware driver de ati accelerated graphics driver weer verwijderen.

Cumulus007, is de Ubuntu driver een andere dan die van de ATI website?

Offline eewoud

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/24, 22:09:29 »
er is iets verkeerd gelopen en nu werkt mijn grafische kaar helemaal niet meer...
het zou kunnen dat het door een aanpassing in de xorg.conf file komt...

Offline eewoud

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/24, 22:46:30 »
er is iets verkeerd gelopen en nu werkt mijn grafische kaar helemaal niet meer...
het zou kunnen dat het door een aanpassing in de xorg.conf file komt...
Ik heb envyNG geïnstalleerd en uitgevoerd en nu werkt mijn grafische kaart weer, maar wanneer ik die acceleration wil gebruiken start mijn ubuntu niet meer op, ik krijg dan eerst wat geflikker en dan een "black screen".

zagevent

  • Gast
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/25, 01:25:46 »
probeer op te starten in recovery mode en als root, dan doe je apt-get remove en doe je de drivers weg en start je terug op, dan moet je normaal terug in ubuntu komen en de juiste driver kiezen

Offline ubby

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/25, 11:50:10 »
Er is een probleem met de ATI videokaart driver:
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/grafisch-stuurprogramma-%27fglrx%27-van-amd-upgrade-naar-jaunty/

Ik heb meer dan 12 uur van alles en nog wat geprobeerd en niets heeft geholpen dus het is echt een driver probleem.

Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/25, 12:16:19 »
Heb je nog wel beeld want dan kan je deze verwijderen in Synaptic.
Even zoeken naar fglrx of ati.
Of bij system-->beheer-->hardware driver de ati accelerated graphics driver weer verwijderen.

Cumulus007, is de Ubuntu driver een andere dan die van de ATI website?
Nee, maar de Ubuntu-driver zit in een deb-pakket, en is dus veel gemakkelijker te installeren.

Offline eewoud

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/25, 12:37:07 »
probeer op te starten in recovery mode en als root, dan doe je apt-get remove en doe je de drivers weg en start je terug op, dan moet je normaal terug in ubuntu komen en de juiste driver kiezen

Ik moet toch nog iets toevoegen bij apt-get remove... Hoe weet ik de naam van de drivers die weg mogen?

Offline ubby

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/25, 12:48:44 »
Citaat van: Cumulus007
Nee, maar de Ubuntu-driver zit in een deb-pakket, en is dus veel gemakkelijker te installeren.

Maar is die driver niet hetzelfde als de driver van Beheer>Systeem>Hardwarestuurprogramma's?
Als de driver in het deb-pakket hetzelfde is als deze maakt het niet veel uit welke je gebruikt en is het probleem ook niet op te lossen.

Offline eewoud

  • Lid
Re: Radeon Mobility HD 2600 Series
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/25, 17:19:12 »
Citaat van: Cumulus007
Nee, maar de Ubuntu-driver zit in een deb-pakket, en is dus veel gemakkelijker te installeren.

Maar is die driver niet hetzelfde als de driver van Beheer>Systeem>Hardwarestuurprogramma's?
Als de driver in het deb-pakket hetzelfde is als deze maakt het niet veel uit welke je gebruikt en is het probleem ook niet op te lossen.

Is er dan helemaal geen manier om die 3D-acceleratie te gebruiken?