Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 uitgelekt  (gelezen 76718 keer)

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/19, 00:18:27 »
Spannend ik kan bijna niet wachten op 8 8) 8) 8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/20, 10:38:33 »
Denk Windows en je vind alles zo terug. ;)
net als hun configuratie scherm. Ik zet het iedere keer weer op de oude mannier. dan kun je tenminste nog iets terug vinden.

heb je wel eens geprobeert in vista de "uit-knop" van het start-menu op "uitschakelen" proberen te zetten (in plaats van stand-by).
dat gaat als volgt:
start --> configuratiescherm --> energiebeheer --> de schema-instellingen wijzigen --> geavanceerde schema-instellingen --> gedrag aan/uitknop en deksel --> aan/uitknop van het startmenu
zet die waarde dan op uitschakelen en doe dat voor ELK energiebeheerschema dat je hebt...

wat je logisch noemt  ???

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/20, 10:53:46 »
@niekn: Inderdaad. Linux Magazine had laatst een vergelijking GNOME vs KDE. Afgezien van dat het niet helemaal eerlijk was, vonden ze dat ze in KDE meer klikken moesten maken vooraleer ze iets konden doen en dat dat in GNOME veel sneller ging. Nu, gelukkig maar dat ze Windows 7 niet getest hebben dan, want dan zouden ze in paniek raken van al die klikken XD

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/20, 11:02:36 »
Hahahaha ja weet het.
De eerste keer dat ik Vista gebruiken, was toen ik bij mijn vader zijn pc in orde moest maken.
Ik ben eerst een uur bezig geweest met zoeken naar alles.
Windows 7 is net zo. Ze hebben weer wat dingen aangepast en verplaatst. Doen ze om het spannend te houden denk ik.
 :D

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/20, 13:22:13 »
ik vind het prima dat ze dingen verplaatsen, maar zorg er dan ook voor dat ik met 2 kliks het weer terug kan zetten naar het oude als het nieuwe me niet bevalt.
windows XP was heel "logisch" ingedeeld, windows vista was ook "logisch" ingedeeld, maar op een totaal andere manier "logisch". bij 7 hetzelfde verhaal.
daarom ben ik er tegen dat ze wèèr een nieuwe GUI gaan maken. het probleem zit hem niet in de GUI! het probleem zit hem in de kernell en in de beperkingen die microsoft erin pleurt.
als ik vind dat mijn startknop rechts moet staan (balk nog steeds beneden) dan moet ik dat kunnen aanpassen. en wat dacht je van al die virussen! microsoft kan beter eens wat aan de security gaan doen in plaats van weer aan de GUI prutsen. het beste wat ze kunnen doen is de komende 7 jaar debuggen, zodat er geen een meer overblijft.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #30 Gepost op: 2011/02/20, 20:14:12 »
Ben het helemaal met je eens.
Als het aan mij lag hadden ze nooit Vista en Win 7 uit gebracht, maar hadden ze XP verder ontwikkeld.
Het enige probleem is alleen de klant.
Die verwacht om de zoveel tijd een nieuw systeem wat er weer mooier uit ziet dan het vorige.
Bij een grote groep gebruikers gaat het helaas daarom. Ze weten meestal niet eens dat ze dingen aan kunnen passen buiten het uiterlijk.
Mijn vader startte de pc op en liep dan weg om vervolgens 10 minuten later achter zijn pc te gaan zitten.
Ik heb nooit dingen uit de op-startprocedure weg mogen halen want het was wel handig volgens hem.
Onder tussen was de onder balk 1 grote pictogrammen zee en was zijn pc zo traag als een slak.
Tevens klikt hij liever foutmeldingen weg dan dat het systeem een keer in order gemaakt word.
Op zijn externe harde schijf zet hij wekelijks de backup van zijn systeem met alle foutmeldingen en bugs.
Het systeem draaide op een gegeven moment zo slecht dat ik zij dat ik er XP op ging zetten.
Dat mocht niet want mijn moeder en vader vonden beide Vista er mooier uit zien.
Tja die mensen heb je.
Maar mijn Broer is net zo.
Gelukkig heeft mijn zus een man met verstand van pc's.
Die onder houd nu volgens mij mijn vaders pc.

Ouderen zijn moeilijker te laten wisselen van Windows naar Linux terwijl als er een nieuwe versie van Windows komt waarop alles anders is dan de voorgaande, dan willen ze die hebben. Ook als ze niets terug kunnen vinden.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #31 Gepost op: 2011/02/20, 22:36:30 »
Windows is best aardig, zolang je maar geen verbinding met internet hebt en vreemde voorwerpen(nee geen vieze gedachten  XD) in de computer steekt. Dan begint de ellende pas goed als je dat wel doet. Op een van de lokties waar ik les geef, mag men buiten de lestijden zelf computeren. Er is iemand die wel weet hoe je een virusscanner installeert. Nu blijkt de virusscanner het virus. Ik heb dit virus al op allerlei wijzen proberen te verwijderen, zoals een goed Ubuntu gebruiker betaamt. Om een lang verhaal kort te maken: Virus-Gijs 1-0  Het komt ooit wel goed, maar echt blij wordt je er niet van.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #32 Gepost op: 2011/02/20, 23:06:53 »
Ik heb een aantal jaar gelden een half jaar zonder virus scanner gedraaid.
Dit deed ik om aan een vriend van mijn aan te tonen dat hij aan een groot deel van de virussen op zijn pc, zelf schuldig is.
Ik liet extern iedere week mijn pc scannen op virussen. Ik heb ik dat half jaar 1 virus binnen gehad.
Dit virus kwam via MSN binnen van de persoon die altijd virussen op zijn pc heeft.
Je kunt vrij veel zelf doen om te voorkomen dat je een virus binnen krijgt.

Ondanks dat ik hem aantoonde dat het aan hem lag, heeft hij er nog niets van geleerd.
Ik ben ook gestopt om zijn pc iedere keer in orde te maken. Nu baalt hij want zijn pc knalt er iedere keer uit.
Hij zit al een half jaar te klooien met zijn pc, maar als hij niet stopt met rotzooi binnen te halen en naar sites blijft gaan waar hij met zijn computer kennis niets te zoeken heeft, ga ik hem niet meer helpen.

Nu hoef ik niet meer te proberen om zonder virus scanner te draaien in Windows.
Nu krijg je ze al binnen zodra je, je netwerk kabel er in steekt. Lijkt wel of je ze gratis bij je updates er bij krijgt. 

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #33 Gepost op: 2011/02/20, 23:27:10 »
Ik geloof dat we al ergens een bericht hadden dat er letterlijk een virus bij een update van microsoft zat.

Maar betreft windows 8.
ze proberen het idd steeds meer bling bling te maken.
Soms vind ik het wel interessant, maar als de prestaties van de computer er onder gaan leiden is er de lol al snel er weer van af.

Met Linux ontdekte ik dat er veel meer mogelijk is en lang niet altijd zoveel van het systeem hoeft te vragen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #34 Gepost op: 2011/02/20, 23:44:55 »
Windows laat veel opstarten in het begin om er voor te zorgen dat als je er om vraagt, dat het dan snel opstart.
Het grafische is puur wat de Windows gebruiker wil.
Of het functioneel is, is niet het eerste waar ze aan denken.
Dat komt pas als ze met dingen willen werken en ze het niet draaiend krijgen. Dan beginnen ze te klagen over Windows. Beter gezegd over hun pc want Windows en de pc is 1 en het zelfde.
Ze vloeken altijd die *** pc en dan maakt het niet uit of het hard of software matig is.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #35 Gepost op: 2011/02/21, 17:08:29 »
Ik heb een aantal jaar gelden een half jaar zonder virus scanner gedraaid.
Dit deed ik om aan een vriend van mijn aan te tonen dat hij aan een groot deel van de virussen op zijn pc, zelf schuldig is.
Ik liet extern iedere week mijn pc scannen op virussen. Ik heb ik dat half jaar 1 virus binnen gehad.
Dit virus kwam via MSN binnen van de persoon die altijd virussen op zijn pc heeft.
Je kunt vrij veel zelf doen om te voorkomen dat je een virus binnen krijgt.

Ondanks dat ik hem aantoonde dat het aan hem lag, heeft hij er nog niets van geleerd.
Ik ben ook gestopt om zijn pc iedere keer in orde te maken. Nu baalt hij want zijn pc knalt er iedere keer uit.
Hij zit al een half jaar te klooien met zijn pc, maar als hij niet stopt met rotzooi binnen te halen en naar sites blijft gaan waar hij met zijn computer kennis niets te zoeken heeft, ga ik hem niet meer helpen.

Nu hoef ik niet meer te proberen om zonder virus scanner te draaien in Windows.
Nu krijg je ze al binnen zodra je, je netwerk kabel er in steekt. Lijkt wel of je ze gratis bij je updates er bij krijgt. 

bij mij overleeft een windows installatie het slechts 6 maanden.
de meeste mensen zegt dat dat aan mij ligt en dat ik mijn computer verkeerd gebruik, ONZIN!
ik gebruik linux op EXACT dezelfde manier en die draait al 4 jaar onafgebroken.
ik heb ook wel eens op BSD en MAC geprobeerd, maar om één of andere reden crasht alleen windows bij mijn vorm van computergebruik.

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #36 Gepost op: 2011/02/21, 18:20:03 »
bij mij overleeft een windows installatie het slechts 6 maanden.
de meeste mensen zegt dat dat aan mij ligt en dat ik mijn computer verkeerd gebruik, ONZIN!
ik gebruik linux op EXACT dezelfde manier en die draait al 4 jaar onafgebroken.
ik heb ook wel eens op BSD en MAC geprobeerd, maar om één of andere reden crasht alleen windows bij mijn vorm van computergebruik.

Ooit de eerste rede geweest dat ik met Linux wilde gaan werken. (Heeft daarna nog een paar jaar geduurd.)
6 maanden zou dan een record zijn geweest.
Gemiddeld craste windows elke maand.
Maar ja dat was nog windows 98 en op een brakke computer.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #37 Gepost op: 2011/02/21, 20:38:33 »
Windows 7 draait bij mij 2 maanden en dan kan ik er niets meer mee.
Ben er niet de enige in die het niet lukt Windows 7 langer te laten draaien.
Een vriend van mij lukt het net een maand.
Virussen staan in de rij om binnen te komen.
Was met XP dat ik het een half jaar draaide. Dat draaide ik vaak zo lang en dan formateerde ik de zooi en installeerde het weer. Was meer voor rotzooi van mijn schijf te halen dan omdat windows niet zou werken.
Met Windows 7 is mijn record 1,5 maand. Pas geleden opnieuw geinstalleerd en zit er nu aan te denken om het weer opnieuw te doen of het te vervangen door WinXP.
En dan weet ik aardig hoe ik problemen in Windows moet oplossen maar dit is niet op te lossen.
Online is er alleen maar tegenstrijdige berichten terug te vinden en als het niet tegenstrijdig is, is er ook geen andwoord op.
Vista en Windows 7 zijn een achteruitgang helaas. Ze waren met Win XP zo goed op weg om een betrouwbaar en goed mee te werken systeem te maken en dan doen ze dit.
Hopelijk gaat Windows 8 weer terug naar XP. Stabiel en overzichtelijk.

Offline JvH

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #38 Gepost op: 2011/02/22, 09:32:28 »
Ik moet zeggen dat ik wel érg benieuwd ben hoe jullie het voor elkaar krijgen om een Windows-installatie zo snel om zeep te helpen. Wat doen jullie in vredesnaam met jullie PC?

Ik vind het ook wel typisch dat iedereen Windows XP nu zo 'de hemel in prijst' in vergelijking met Vista en 7. Ik kan me nog goed herinneren dat de kritiek op XP destijds ook niet van de lucht was. Veel te zwaar, slechte support en weet ik het wat. Waar ken ik dat van...
Ik erger me mateloos aan XP. Daar kan ik nu juist m'n weg niet meer in vinden.
Onoverzichtelijk Configuratiescherm zeggen jullie? Als ik in Windows 7 m'n muisinstellingen aan wil passen open ik Start, typ ik 'muis' in, Enter en klaar is Kees! Bovendien is het Configuratiescherm doodeenvoudig op de 'klassieke' weergave in te stellen als je er dan met alle geweld zelf doorheen wil klikken.

Laatste puntje dat ik nog wel kwijt wil is dat ik het wel jammer vind dat het toch weer is verzand in een draadje waarop kritiek over Windows gespuid wordt. Volgens mij was het de bedoeling dat dit draadje over de gelekte versie van Windows 8 zou gaan.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #39 Gepost op: 2011/02/22, 14:02:43 »
Kan je zeggen dat op het moment het grootste probleem de software is en niet de gebruiker bij Vista en Windows 7.

Bij XP waren er veel klachten in het begin. Daar heb je gelijk in maar dit had verschillende redenen.
1. Meeste mensen draaide een oud systeem wat niet eens 128 mb aan geheugen had.
2. Drivers waren in het begin niet te krijgen voor XP. heeft even geduurt maar toen ze kwamen was een hoop opgelost.
3. Tot service pack 2 heeft XP veel last gehad van bugs. Service pack 2 heeft die vrijwel allemaal opgelost.

Dan Vista en 7.
Voor Vista is speelt er 1 ding meer mee.
Voor Vista geld dat het op systemen werd geïnstalleerd die kwa hardware op het randje zaten van wat de systeem eisen van Vista zijn.
Dit bracht standaard een hoop problemen met zich mee waardoor het systeem snel vast loopt en traag word door te weinig intern geheugen.
Dat lag niet aan Vista maar Vista kreeg daar wel de schuld van. Dit kwam dus boven op de problemen die Vista heeft en waar 7 ook mee te kampen heeft.
Beide systemen kunnen op 1 systeem perfect werken terwijl ze op een ander gelijkwaardig systeem constant vast lopen of fout meldingen gaan geven.
Vista en 7 werken beide niet goed met alle hardware die er is. Ook de laatste drivers willen niet altijd helpen.
Waar XP op het moment alles slikt kwa hardware, levert dat bij Vista en 7 nog steeds problemen op. Ook op nieuwe systemen.
De updates die allemaal zijn uitgekomen, hebben dit nog niet opgelost.
Het zou op zich begrijpelijk zijn als de problemen alleen op zelfbouw systemen zou voor doen.
Maar dit is niet het geval. De mooie systemen bij de Mediamarkt met netjes Vista en 7 erop, werken niet allemaal goed met het besturing's systeem.

Nu kan dus bij jou het systeem probleemloos draaien terwijl bij een ander en helaas is dat een grote groep, het slecht of zelfs zeer beroerd draait.
Bij mij zou het goed moeten draaien maar dat is dus niet zo. Bij vrienden van mij zou het ook perfect moeten werken maar ik ken op het moment niemand waar het systeem probleemloos draait.
Je wilt niet weten hoeveel verzoeken ik heb gehad of ik XP er op wil zetten in plaats van Vista en 7.
Bij XP kreeg ik veel vragen in het begin. Daar kon ik ze nog duidelijk maken dat hun systeem niet aan de eisen deed.
Nu kopen ze een nieuw systeem met 4 gig geheugen en een i3 of i5 processor en die voldoen dus ruim aan de eisen van Vista en 7. Dus het verhaaltje gaat al niet meer op dat de pc te oud is. Vooral niet omdat het er standaard bij zit.

Wat ik met & doe is het volgende.
Installeren/ steam er op zetten/ spellen er op zetten/ spellen spelen. dat is het wat ik onder 7 doe.
Ik heb alles dicht getimmerd zoals ik dat altijd doe en ik download niets. Dat doe ik onder Linux.
Ik doe hetzelfde onder XP en die blijft wel draaien.

Natuurlijke is het niet altijd het besturing's systeem maar in dit geval is het in veel gevallen wel.
Je krijgt spontaan vensters met foutmeldingen die je terug kunt vinden op internet met vele vragen hoe je er van af komt.
Ook Microsoft heeft hier geen antwoord op.
Je krijgt antwoorden op forums van je hebt een virus tot je mist een DLL maar welke weet niemand.
Wel knap dat na een week zonder problemen en zonder iets te installeren of te verwijderen, je een DLL kwijt raakt.

ik kreeg eerst meldingen, daarna liepen programma's vast en daarna start hij niet meer op.
Oplossingen heb ik tot dusver niet gevonden.
& zou de problemen van Vista oplossen. Dit is niet het geval. Ik heb bij systemen de Vista geüpdatet naar 7. Dit was goedkoop te krijgen voor Vista gebruikers.
Volgens Microsoft (zelf contact mee gehad) zou het de problemen op de pc die problemen had, oplossen.
Heb zelfs heel de installatie gedraaid terwijl ik Microsoft aan de telefoon had. Deed precies wat hij zij en na de installatie moest ik nog wat dingen testen.
Enige verschil wat we merkten was, was dat toen het programma vast liep we een ander scherm konden openen en het vastgelopen programma sluiten.
Na de installatie kreeg ik te horen dat de updates die er aan kwamen de oplossing zouden bieden.

Wou ze de laatste keer weer bellen om ze te vragen wanneer het eindelijk opgelost werd. Was nogal boos en heb het maar gelaten. Zou anders een scheldpartij worden vanuit mijn kant en daar schiet je ook niets mee op.

Voor ik commentaar krijg dat ik Microsoft in de grond zit te trappen, dat is dus niet zo. Ik ben niet tegen Microsoft.
Ik heb hier alleen maar dingen neer gezet waar ik en vele anderen tegen aan lopen.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/22, 14:05:23 door emiel1976 »


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #41 Gepost op: 2011/03/06, 16:39:12 »
hahaha! "restart if required" eindelijk begrijpen ze dat we dat gedoe met die reboots zat zijn!

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #42 Gepost op: 2011/03/06, 17:22:41 »
@niekn: LOL, alleen in MS' geval kan het ook zijn dat een restart altijd "required" is :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #43 Gepost op: 2011/03/06, 18:20:01 »
Dat er maar gauw weer een nieuwe Windows komt.... Dan gaan de computers met W7 voorgeïnstalleerd, ineens voor afbraakprijzen de deur uit. Zo ontkomen we alsnog aan de Microsoftbelasting.  =D

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #44 Gepost op: 2011/03/06, 19:21:21 »
Dat er maar gauw weer een nieuwe Windows komt.... Dan gaan de computers met W7 voorgeïnstalleerd, ineens voor afbraakprijzen de deur uit. Zo ontkomen we alsnog aan de Microsoftbelasting.  =D

Ik bouw mijn pc's zelf, of koop ze bij winkels waar je de optie hebt om hem zonder windows te krijgen.

Enkel notebooks heb ik een enkele keer een gedwongen windows aankoop bij zitten.  >:(
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline rrgjl

  • Lid
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #45 Gepost op: 2011/03/07, 17:40:44 »
Jeetje wat lopen hier saaie mensen rond. "Waar is de tijd gebleven dat een besturingssysteem deed wat het moest doen."
Zeker dezelfde types met een of andere minimalistische goedkope inrichting thuis ofzo. Natuurlijk is dat iedereen zijn goed recht, maar doe nou niet alsof er iets mis is met esthetiek. Ik werk daadwerkelijk beter in een mooier operating system, net zoals ik me prettiger voel in een 'mooie' real life omgeving.

Overigens vind ik Windows 7 nog steeds het beste besturingssysteem dat van Microsoft afkomstig is tot dusver. Het zal vast wat haken en ogen hebben, maar daar zijn ook vele redenen voor te noemen, en haken en ogen van hetzelfde kaliber zijn ook in de linuxwereld terug te vinden. Alleen op andere vlakken. (bijvoorbeeld die esthetiek, want sommige distro's voelen afkomstig uit 1995, en ik heb wel iets met vooruitgang).
« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 17:42:48 door rrgjl »

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #46 Gepost op: 2011/03/08, 10:14:52 »
Jeetje wat lopen hier saaie mensen rond. "Waar is de tijd gebleven dat een besturingssysteem deed wat het moest doen."

Ik kan er maar 3 bedenken?
Dat is DOS en Unix-Linux.

Voor de rest ken ik geen besturingssysteem wat echt doet wat het moet doen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #47 Gepost op: 2011/03/09, 13:56:04 »
Jeetje wat lopen hier saaie mensen rond. "Waar is de tijd gebleven dat een besturingssysteem deed wat het moest doen."
Zeker dezelfde types met een of andere minimalistische goedkope inrichting thuis ofzo. Natuurlijk is dat iedereen zijn goed recht, maar doe nou niet alsof er iets mis is met esthetiek. Ik werk daadwerkelijk beter in een mooier operating system, net zoals ik me prettiger voel in een 'mooie' real life omgeving.

Overigens vind ik Windows 7 nog steeds het beste besturingssysteem dat van Microsoft afkomstig is tot dusver. Het zal vast wat haken en ogen hebben, maar daar zijn ook vele redenen voor te noemen, en haken en ogen van hetzelfde kaliber zijn ook in de linuxwereld terug te vinden. Alleen op andere vlakken. (bijvoorbeeld die esthetiek, want sommige distro's voelen afkomstig uit 1995, en ik heb wel iets met vooruitgang).

Dat ben ik niet helemaal met je eens. In xp kon je toch beduidend meer aanpassen, en het was stabieler. Al dat aero hoeft niet van mij.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #48 Gepost op: 2011/03/09, 15:49:08 »
Jeetje wat lopen hier saaie mensen rond. "Waar is de tijd gebleven dat een besturingssysteem deed wat het moest doen."

Ik kan er maar 3 bedenken?
Dat is DOS en Unix-Linux.

Voor de rest ken ik geen besturingssysteem wat echt doet wat het moet doen.

syllable en haiku (alleen zijn daar vrijwel geen programma's voor, het goede daarvan is, dat je niets hebt om het mee te laten crashen)

Re: Windows 8 build 6.2 uitgelekt
« Reactie #49 Gepost op: 2011/03/09, 15:59:56 »
niekn +1