Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD wil niet uitwerpen  (gelezen 1737 keer)

Offline FlatLinux

  • Lid
DVD wil niet uitwerpen
« Gepost op: 2022/10/02, 12:06:19 »
Ik heb gisteren een nieuwe versie van Linux op een schijf gebrand zonder problemen. Deze morgen probeer ik dit opnieuw maar ik krijg een foutmelding dat XFburn niet kon branden. Ik heb het proces stopgezet maar de schijf wil nu niet meer uitwerpen. Hoe krijg ik de schijf er toch weer uit? Op de uitwerpknop drukken geeft geen reactie en ik zie het station niet in de bestandenlijst staan.

Offline ajjp

  • Lid
Re: DVD wil niet uitwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 2022/10/02, 12:12:54 »
Schijfstation losschroeven (tja, ik blijf een werktuigbouwer).

Offline FlatLinux

  • Lid
Re: DVD wil niet uitwerpen
« Reactie #2 Gepost op: 2022/10/02, 12:15:24 »
Na een halfuur kwam hij er dan toch vanzelf uit. Ik vreesde er al voor dat ik hem mocht losschroeven maar het was gelukkig niet nodig.

Offline aartje

  • Lid
Re: DVD wil niet uitwerpen
« Reactie #3 Gepost op: 2022/10/02, 13:36:53 »
Er zit toch (altijd?) ergens aan de voorkant een gaatje waar je een paperclip in kan duwen waardoor de lade er uit komt ?

Re: DVD wil niet uitwerpen
« Reactie #4 Gepost op: 2022/10/02, 14:02:13 »
Na een halfuur kwam hij er dan toch vanzelf uit. Ik vreesde er al voor dat ik hem mocht losschroeven maar het was gelukkig niet nodig.

Bij de vele laders die ik al gehad heb, was dat inderdaad altijd het geval. 
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: DVD wil niet uitwerpen
« Reactie #5 Gepost op: 2022/10/02, 14:04:56 »
Na een halfuur kwam hij er dan toch vanzelf uit. Ik vreesde er al voor dat ik hem mocht losschroeven maar het was gelukkig niet nodig.

Bij de vele laders die ik al gehad heb, was dat inderdaad altijd het geval.

(p.s. deze reactie was voor aartje bedoeld)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)