Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan iemand mij dat eens uitleggen?  (gelezen 562 keer)

Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Gepost op: 2014/11/18, 13:42:36 »
Ik heb een sony experia.Als ik die aansluit zie ik de bestanden er op staan.Ik ga naar een map op 10.04 waar achtergrond "foto's" staan.Die zie ik wel als thumbnail,ik verschuif ze naar de map van de SDkaart in mijn telefoon en hup geen thumbnail meer.Als ik die toch wil openen in afbeeldingviewer lukt dat niet meer.Hoe kan dat nou eigenlijk?Het zijn gewoon jpeg foto's!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/18, 17:36:47 »
thumbnails staan in de map waar de foto staat.
verplaats je de foto buiten Ubuntu, dan wordt daar geen nieuwe thumbnail aangemaakt, wel de vorige gewist.
Ubuntu Desktop 10.04 is sinds 2013 uitgefaseerd.
Verbaas je dus niet dat "men¨ een en ander niet meer gaat uitzoeken.
Vanaf de LTS 12.04 is de ondersteuning langer.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/19, 11:39:37 »
Ja,sorry,ik bedoelde natuurlijk 14.04!En de foto is in beiden in een map in Ubuntu zo wel van de bron als de uitvoer naar de telefoon.Dan zouden ze toch in allebei de vensters de thumbnail moeten laten zien?Of als je er op klikt,de foto?Het is toch net zo'n situatie als je een foto kopieert van de ene map in Ubuntu naar de andere map in Ubuntu?Bij 12.04 en een andere telefoon was dat wel zo.Dit is dus een Sony,de vorige was een Samsung.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/19, 14:11:52 »
Vraag eens bij Sony ...........
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/19, 14:38:48 »
Dat heeft toch niks te maken met Sony?Het is een map in Ubuntu,die nou toevallig ook de map is van de Sony.Als hij nou helemaal geen map toonde is het wat anders.
Maar kennelijk hebben jullie ook geen verklaring,zal het er mee moeten doen.Wat me trouwens ook op valt in 14.04 is dat je niet meer kan kiezen in de map hoe die geordend moet worden.Alleen maar op naam,verder niet.. :(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/19, 18:10:40 »
Zover ik het begrijp gaat het er om dat er foto's van Ubuntu naar een Sony Experia worden verplaatst/gekopieerd.
Op de Experia zijn de voorbeeld plaatje niet meer zichtbaar.

Bij 12.04 kon je instellen of bij extrene apparaten de voorbeeldplaatjes automatisch mochten worden geladen.
Bij 14.04 heb ik nog niet gekeken waar je dat kan instellen.
Open Nautilus
Ga naar het menu "Bewerken>Voorkeuren>tab:Voorbeeld".
« Laatst bewerkt op: 2014/11/19, 18:17:47 door Erik Krom »

Re: Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/19, 18:11:10 »
Nou ja,het wordt voor gesteld als een map,laten we het zo zeggen,maar het zijn twee vensters naast elkaar,dat bedoelde ik eigenlijk..En dan kan je van de ene naar de ander schuiven natuurlijk.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Kan iemand mij dat eens uitleggen?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/19, 18:12:12 »
Zover ik het begrijp gaat het er om dat er foto's van Ubuntu naar een Sony Experia worden verplaatst/gekopieerd.
Op de Experia zijn de voorbeeld plaatje niet meer zichtbaar.

Bij 12.04 kon je instellen of bij extrene apparaten de voorbeeldplaatjes automatisch mochten worden geladen.
Bij 14.04 heb ik nog niet gekeken waar je dat kan instellen.
Ik heb dat nooit ingesteld bij 12.04..Maar dat bedoel ik wel..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.