Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwsgroepen  (gelezen 27419 keer)

Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #50 Gepost op: 2012/11/18, 13:39:20 »
Geen geduld heeft hier totaal niks mee te maken als spotlite geen nzb files vind met de handleiding en sabnzb zegt dat ik geen ziggo aansluiting heb terwijl mijn gegevens kloppen dan ligt niet aan mij hoor blijkbaar is linux zo moelijk dat je na 2 dagen nog niks kan downloaden

Tot over een paar dagen! ;)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #51 Gepost op: 2012/11/18, 13:40:59 »
als ik post bekijk in spotilite en ik klik dan rechtsboven op het cd icoontje waar je 4 opties krijg ik klik op elke site en elke site zegt geen reseultaat gevonden kan niet aan mij liggen ik kan niks veranderd zodat site wel zegt dat er wat staat

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #52 Gepost op: 2012/11/18, 13:46:37 »
alles wat op spotlite te vinden is binnen de 30 dagen wat gepost is zou ik toch normaal gesproken toch gewoon moeten kunnen downloaden en kijken of luisteren zonder problemen ? Ik snap best dat het onder linux anders gaat als onder windows met spotnet maar kwa post en downloaden moet geen verschil zijn lijkt althans de manier waarop je download is anders

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #53 Gepost op: 2012/11/18, 17:00:10 »
Ik heb spotlite en alt.binz op de laptop gezet en daar lukt het wel prima maar wel erg langzaam maar goed er loopt nu een download.
Ik heb een mp3 cd gepakt rechtsboven op dat cd icoontje geklikt Binsearh bij deze cd werkt het wel bij en bij veel dingen zelfde melding dat de groep dot exits.

Ik zie ook bij veel posten in spotlite dit erbij staat
( Nieuwsgroep(en)   :   Het lijkt erop dat je Usenet provider de bestandsnaam/groep informatie niet heeft!

Ook kan het zijn dat deze aparte systemen voor tekst- en binary groepen heeft, en niet naar het juiste systeem overschakelt. Probeer de 'NNTPswitch' optie onder 'Opties' -> 'Configuratie')

Ik heb uitteraard deze optie aangezet spotlite herstart geupdate maar dat maakt geen verschil

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #54 Gepost op: 2012/11/18, 18:35:08 »
Ik heb precies de zelfde handelingen gedaan op mijn Linux pc met de zelfde film dat werkt niet ik heb de file geopend met Lottanzb en die zij al 100% gedwonload in nog geen seconde en wat in de map staat zijn alleen par files ik heb dit ook geprobeerd met Sabnzb ook alleen par files. dus op mijn Linux gaat het niet werken

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #55 Gepost op: 2012/11/18, 19:40:46 »
Opgelost het lag aan mijn Linux mint firefox deed ik ook raar.
Nu heb ik zorin 6 met spotlite en SABnzb nu kan ik wel downloaden maar bij alles geeft hij reparatie mislukt te weining herstelblokken (aantal te weining) aantal staat voor getallen.

Hoe moet ik dit oplossen ? spotnet onder windows gaf nooit dit aan kon alles na downloaden gewoon gebruiken.

Offline wowo

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #56 Gepost op: 2012/11/18, 20:29:07 »
Als er heel erg veel bestanden incompleet zijn, dan is de kans groot dat er niet genoeg PAR2-blocks gepost zijn om de schade te repareren. Heeft dus weer niets met het besturingssysteem te maken.

Ik vraag me toch wel af of je daadwerkelijk de tijd hebt genomen om de website die al eerder in dit forum genoemd is:http://www.binaries4all.nl/incompleet/ eens goed door te nemen.
Desktop Ubuntu 24.04 LTS (op ander pc's nog Ubuntu 20.04 LTS)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #57 Gepost op: 2012/11/18, 20:33:02 »
met het besturings syteem had het wel degelijk temaken omdat ik met linux niks kon downloaden en hij geen nzb fils vond.
Ik heb daat site al 10 jaar geleden gelezen.
Maar het rare is nu heb het zelfde bestand op mijn windos lapot met spotnet gedwonload en daar werkt het wel en spotnet geeft nooit aan dat er bestanden missen

Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #58 Gepost op: 2012/11/18, 20:34:08 »
Dan draai je Spotnet toch onder Wine? Schijnt prima te werken.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #59 Gepost op: 2012/11/18, 20:36:22 »
dat heb ik al eerste geprobeerd maar spotnet start niet onder wine helaas

Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #60 Gepost op: 2012/11/18, 20:42:00 »
dat heb ik al eerste geprobeerd maar spotnet start niet onder wine helaas

Je hebt het exe-bestand van de setup wel uitvoerbaar gemaakt enzo (rechtermuisknop --> Eigenschappen --> Uitvoerbaar maken en daarna openen met Wine Windows Programmalader)?

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #61 Gepost op: 2012/11/18, 20:43:38 »
ja en heb geinstalleerd met wine als ik hem open gebeurt niks zie wel op de taakbalk starten spotent na 3 seconde springt dat weg en dat was het

Vind het echt vreemd als ik spotlite en alt.binz op mijn windows laptop gebruik voor cd's te downloaden gaat alles goed dan hoef ik maar een mapje uit te pakken met windzip en dan zie ik alle mp3 staan echt vreemd waar dan nu het verschil en probleem zit

Als je via een post in spotlite naar NZB index gaat kom je op zo om een NZB file te maken nu klikt eens op toon alle bestanden en daar was niks geslecteerd en ik neem dat ik daar wel alles moet selecteren en dan pas een NZB file ervan maak en dan pas downloaden toch?

Moderator edit: Ik heb je posts samengevoegd. Als je iets wil aanvullen aan een post is het beter om op de bewerken-knop te drukken i.p.v. een nieuwe post te doen.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/18, 23:24:56 door Sjoerd Broekhuijsen »

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #62 Gepost op: 2012/11/19, 18:07:14 »
opgelost stichting brein heeft ziig news server onderuitgehaald kreeg als antwoord op het spotnet forum dus het liegt aan mij

Offline wowo

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #63 Gepost op: 2012/11/19, 18:39:14 »
En ligt dus ook niet aan Linux. ;)
Desktop Ubuntu 24.04 LTS (op ander pc's nog Ubuntu 20.04 LTS)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #64 Gepost op: 2012/11/19, 18:41:08 »
nee aan mij ik probeer al 5 jaar met nieuws groepen te downloaden en alls mislukt ik heb ook Eweka en Hitnieuws gehad.
Linux loopt niet echt lekker bij mij

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #65 Gepost op: 2012/11/19, 22:05:28 »
Ik heb een collega die tot vandaag thuis met Windows werkte en die eenzelfde abo als ik heb bij Ziggo.
Zowel hij als ik hebben al enkele weken hetzelfde probleem: te weinig blokjes om te kunnen repareren.
Lijkt me dus niet zozeer een Linux of Windows probleem.
Ook heb ik op het Ziggo forum gelezen dat heel veel mensen hetzelfde probleem hebben.
Zou hiermee te maken hebben http://tweakers.net/nieuws/85442/usenetproviders-zien-flinke-toename-takedown-requests.html
Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #66 Gepost op: 2012/11/19, 22:09:17 »
bij mij speelt het al 10 jaar en nog een film gedwonloaden ik heb eweka hit nieuws gehad en alles gedwonloaden niks doet het dus ik stop met nieuwsgroepen ik heb
ook geen Linux meer omdat ik Linux haat 6 weken duizend keer geformarteerd niks werkt

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #67 Gepost op: 2012/11/19, 22:18:31 »
Je hebt het geprobeerd. Helaas werkt het voor jou niet. Jammer.
Veel succes en plezier met Windows 7/8 of Apple.
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #68 Gepost op: 2012/11/19, 22:20:15 »
apple is het beste want microsoft is een eigenlijk een kopie van appel alleen anders opgebouwd met al die dll files waardoor windows ook niet goed stabiel is

Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #69 Gepost op: 2012/11/19, 22:23:11 »
Jij bent denk ik meer gebaat bij Windows. Goed dat je Linux hebt geprobeerd :)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #70 Gepost op: 2012/11/19, 22:23:42 »
het is allemaal niks

Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #71 Gepost op: 2012/11/19, 22:35:55 »
het is allemaal niks

Fout, het is niet niks, jij kan er niet mee omgaan. Das een heel verschil. Ik gebruik al jaren Sabnzbd onder Linux en het werkt perfect.
Je moet alleen een commerciƫle nieuwsserver gebruiken.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #72 Gepost op: 2012/11/19, 22:42:20 »
windows is ook niks hoevaak ik niet heb dat windows gewoon niet opstart of dat er software instaat waar ik nooit van gehoord heb.
Via de news.ziggo.nl zal wel geen goeie server zijn en ik heb ook eweka en hitnieuws alles wat ik download werkt niet.
Blijkbaar als mensen posten plaatsen doen ze het niet compleet

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #73 Gepost op: 2012/11/20, 00:51:00 »
Ik gebruik al jaren Sabnzbd onder Linux en het werkt perfect.
Je moet alleen een commerciƫle nieuwsserver gebruiken.

Zelfs dat hoeft niet. Ik gebruik de gratis nieuwsserver van KPN en dat gaat prima. Retentietijd is een week of drie, maar als je regelmatig kijkt of er iets van je gading is gepost, valt daar best mee te werken.  :)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #74 Gepost op: 2012/11/20, 00:52:44 »
dan doe ik toch echt iets fout mij is het nog nooit gelukt op een film via nieuwsgroepen te downloaden cd's was geen probleem.
Ik heb al gehoord dat ziggo problemen heeft met news server en ziggo heeft 30 dagen ze er op staat