Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fresh install - in dual boot met XP - problemen  (gelezen 800 keer)

Offline Terces

  • Lid
Fresh install - in dual boot met XP - problemen
« Gepost op: 2007/11/06, 20:01:14 »
Hallo,

ik wou dus ubuntu 7.10 proberen (cd'tje meegekregen op een beurs) en kreeg te maken met volgende problemen via de live-cd sessie

1) mijn scherm was all messed up, maw het bureaublad was teveel naar links verschoven waardoor het linkse deel van het bureaublad (en van het menu) niet zichtbaar was

2) ik werk met een logitech wireless desktop BLuetooth dewelke niet bleek te werken tijdens de live-cd sessie

hoe kan ik deze problemen oplossen ?

thx

mvg
Bram

JimZ

  • Gast
Fresh install - in dual boot met XP - problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/07, 00:43:37 »
Zonder te vermelden wat voor "hardware" je hebt is het lastig oplossingen te geven.

Maar bij de meeste beeldschermen kun je dat gemakkelijk aanpassen met de instelknoppen op het scherm zelf.

En voor die Logitech heb je mogelijk een driver nodig. Een rondje "Google" levert misschien wat antwoorden. Maar om te beginnen zou je het USB-stekkertje van de zender/ontvanger er eens uit kunnen trekken en na even wachten weer inpluggen. Misschien dat hij dan wel gezien wordt.

Gr,
Jim

Offline Terces

  • Lid
Fresh install - in dual boot met XP - problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/07, 08:08:16 »
dit deed zich wel voor in de live-cd sessie,

is het mogelijk dat ik tot de installatie voltooid is beter gebruik maak van een gewone muis en keyboard misschien ?

Fresh install - in dual boot met XP - problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/07, 09:38:35 »
Volgens mij zou dat niet uit mogen maken.....
De LIVE-cd is er nou juist voor, om al je hardewaar te testen.
Krijg je in de Live-sessie je desktop van Logitech niet aan de praat, dan vrees ik dat het na installatie ook niet gaat lukken.

Offline Terces

  • Lid
Fresh install - in dual boot met XP - problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/07, 11:45:14 »
ai dat is al weer een ferme opdomper dan...

heb geen zin om een ander muis en keyboard te gaan kopen omdat het niet lukt om te gebruiken onder ubuntu :s

ik zal eens trachten om live-cd zonder mijn "ontvanger" aangesloten en zal dan eens inpluggen, eens zien wat hij dan doet...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Fresh install - in dual boot met XP - problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/07, 11:52:33 »
sisosteven heeft gelijk.

In Linux is het van tweeën een: of de harde waar werkt meteen, zonder popupschermpjes en dergelijke, het doet het gewoon. Of het is een hoop gedonder om het aan de praat te krijgen, als het überhaupt al wil lukken. Geen middenweg.