Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE via synaptic vanuit Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Tips?  (gelezen 5433 keer)

FrSu

  • Gast
Re: KDE via synaptic vanuit Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Tips?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/25, 14:28:44 »
Vreemdgenoeg kan ik na de updates geen widgets meer toevoegen. Rechter muisknop staat die mogelijkheid niet meer bij en via zoeken in KDE kom ik er ook niet.

Iemand een tip voor mij?

Re: KDE via synaptic vanuit Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Tips?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/25, 14:41:35 »
Bekend probleem dat ik zelf ook ervaar bij een KDE-upgrade. Ik heb er zelf niet echt een goede oplossing voor. Probeer het volgende eens:

mv .kde/share/config/plasmarc ~/plasmarc
Hiermee kopieer je de configuratie van Plasma, KDE's desktop, naar je persoonlijke map. Log opnieuw in en KDE zal een nieuw configuratiebestand aanmaken. Kijk nu of het is verholpen.

FrSu

  • Gast
Re: KDE via synaptic vanuit Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Tips?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/25, 14:52:34 »
Heeft het iets met lock en unlock widgets te maken? Als ik unlock doe ben ik mijn draadloos kwijt en dat doe ik dus liever niet. Wat is eigenlijk de bedoeling van het locken en unlocken?

Re: KDE via synaptic vanuit Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Tips?
« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/25, 14:55:36 »
Zoals je doet in GNOME met een enkel applet. Als je ze vergrendelt, kunnen ze niet meer verplaatst worden. Ook verdwijnen de knopjes van widgets op het bureaublad als je er met de muis op staat. in GNOME moet je elk applet individueel vergrendelen, op KDE kun je dat in één keer voor alles doen.

Het lijkt me overigens sterk dat je draadloos verdwijnt als je dat doet. Crasht nm-applet dan?

FrSu

  • Gast
Re: KDE via synaptic vanuit Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Tips?
« Reactie #29 Gepost op: 2009/09/26, 16:52:43 »
Is eerder wel gestopt, nu niet.
Unlocken werkt nu goed en widgets toevoegen ook. :D