Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Theme installeren met compiz fusion en emerald  (gelezen 1179 keer)

Offline tap

  • Lid
Theme installeren met compiz fusion en emerald
« Gepost op: 2007/10/26, 19:27:08 »
Hallo,

Ik begin een beetje sjaggie te worden. Heb het halve web afgezocht naar het antwoord maar niets gevonden.

Ik heb ubuntu 7.10 - compiz fusion en emerald theme manager geinstalleerd.
Nu wil ik een ander theme installeren wat ik gevonden heb, het is een emerald theme. Ik kan hem in de emerald theme manger zien, maar niet activeren, etc. Ik heb geprobeerd in compiz fusion het e.e.a te veranderen in de manager bij windows decoration. Maar er gebeurt letterlijk niks.

Kan iemand mij verder helpen....

Theme installeren met compiz fusion en emerald
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/27, 18:25:08 »
ja hier heb ik ook probjes mee...

ik weet dus niet hoe ik in Compiz een Emerald theme moet avtiveren?
heb ook al gezocht maar kan tot nu toe niets vinden.

hier is ook de emerald themer geinstalleerd en compiz fusion ook.

gebruik ook Gutsy
Mvg Desert_Eagle

Offline tap

  • Lid
Theme installeren met compiz fusion en emerald
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 00:15:13 »
Volgens mij ben ik er zo'n beetje uit. Voor degene die geïnteresseerd zijn.
Ik pak het nu als volgt aan. En als iemand vind dat ik het verkeerd uitleg dan hoor ik het graag, ben nog maar een newbie...

Je download van bijvoorbeeld http://www.gnome-look.org/
Dit pakket pak je uit en dan vind je een nieuw bestand wat lijkt op een tar bestand. Vervolgens open je systeem -> voorkeuren -> uiterlijk.

Je sleept nu het nieuwe tar bestand in het mapje -uiterlijk voorkeuren- en hup hij staat er tussen.

Om iets toe te voegen aan Emerald kies je voor importeren. Daarna kun je door er op te klikken de buitenkant van je window zien veranderen. Tot nu toe heb ik alleen daar de verschillen gezien, de rest heb ik aangepast bij systeem -> voorkeuren -> uiterlijk

Hopelijk help ik hier iemand mee op weg.