Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless (via usb) valt uit na aansluiten 2de usb apparaat  (gelezen 988 keer)

bram2

  • Gast
Wireless (via usb) valt uit na aansluiten 2de usb apparaat
« Gepost op: 2007/08/13, 11:30:47 »
Ik gebruik wireless internet via een usb ontvanger van Belkin. Deze wordt automatisch ondersteund door ubuntu en werkt normaalgezien perfect.

Als ik echter een 2de usb toestel aansluit, dan doet het internet het niet meer (nieuw aangesloten toestel doet het wel). Ik heb dit al geprobeerd met zowel een usb stick als een webcam en 2 keer kreeg ik hetzelfde resultaat.

Nadat ik het 2de usb apparaat ontkoppel, doet mijn internet het nog steeds niet, ook niet als ik het via de grafisch interface (in xubuntu system->network) reset. Nadat ik de pc volledig heropgestart heb doet het internet het wel weer.

Iemand een oplossing? Indien dit probleem niet opgelost kan worden zou ik ook al iets geholpen zijn door het internet te kunnen herstellen zonder te hoeven heropstarten.

Offline Tom4

  • Lid
Wireless (via usb) valt uit na aansluiten 2de usb apparaat
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/13, 12:47:36 »
kijk is even in je belkin handleiding en lees deze even door en check of je alles installeerd en goed doet zoals 'et boekske'.

bram2

  • Gast
Wireless (via usb) valt uit na aansluiten 2de usb apparaat
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/14, 09:00:24 »
Heb het boekske is doorgenomen, maar daar wordt nergens gesproken over iets dat maar met mijn probleem zou kunnen te maken hebben.

Natuurlijk heb ik de instalatie niet volgens het boekske gedaan, want dat vereist windows XP.

PS: op 2 verschillende XP pc's heb ik deze wireless modem niet kunnen installeren, bij de ene kreeg je op de 5 seconden melding dat er geen netwerk gevonden is, bij de 2de kreeg ik het toestel helemaal niet geinstaleerd. Ubuntu was gewoon insteken en klaar.