Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub Menu.lst  (gelezen 702 keer)

Herrman17

  • Gast
Grub Menu.lst
« Gepost op: 2007/10/28, 11:38:21 »
Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik ook een enthousiast gebruiker van Kubuntu geworden.
Ik heb echter een vraagje over Grub.
De Menu.lst staat op de Linux partitie op dit ogenblik, is het mogelijk om dat bestandje op een FAT partitie te zetten? En dan Grub te laten verwijzen naar die FAT partitie?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub Menu.lst
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 11:50:22 »
Waarom wil je dat? Dat is technisch misschien mogelijk, maar ook technisch ongewenst.

mickvdv

  • Gast
Grub Menu.lst
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 12:27:55 »
Ik geloof niet dat het mogelijk is omdat ik niet denk dat grub direct van fat partitie kan lezen.

Herrman17

  • Gast
Grub Menu.lst
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/28, 13:05:39 »
Citaat van: pjotr123
Waarom wil je dat? Dat is technisch misschien mogelijk, maar ook technisch ongewenst.
Kubuntu staat op een oude harde schijf die ik in mijn computer heb geïnstalleerd. Omdat ik genoodzaakt ben om windows te blijven gebruiken ivm. mijn job vind ik het veiliger om menu.lst op mijn eerste harde schijf te zetten, als de tweede (oude) zou stuk gaan kan ik niet meer booten, vandaar dat ik dit graag op mijn eerste harde schijf heb.
De eerste schijf is verdeeld in 2 NTFS partities en 1 FAT partitie.
Kan ik eventueel een Linux partitie op de eerste schijf zetten zonder dataverlies in de NTFS en de FAT partities? Dan kan ik menu.lst in die partitie zetten, maar hoe moet ik Grub daar dan naar doen verwijzen?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Grub Menu.lst
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/28, 13:23:08 »
Je kunt de schijven ook omwisselen, het maakt voor XP niets uit.
Booten gebeurt dan van de oude schijf (de 1e dus).
Gaat deze kapot, dan kan je XP weer starten, door die schijf weer als primair te zetten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.