Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: speedtest script  (gelezen 2362 keer)

speedtest script
« Gepost op: 2010/07/14, 12:58:25 »
Ik ben opzoek naar een speedtestscript voor een website.

Het hoeft geen uitgebreid script te zijn, maar het moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

Graag wat uitleg over hoe ik hieraan begin, of mischien een linkje naar een voorbeeld.

voorwaarden:

up en download moeten worden weer gegeven.
voortgangsbalk die langzaam volloopt tot de test afgelopen is.
oneindige bestandsgrootte. snel heid moet gewoon doorlopen en niet stoppen op bijv 10mbit. Mischien bestandsgrootte dus aanpassen.

Wie kan mij een beetje opweg helpen ?
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: speedtest script
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/14, 13:11:00 »
Wat wil je precies testen? Hoe snel de server is?
Oneindige bestandsgrootte lijkt me lastig. Meestal worden er verschillende bestanden aangeboden om te testen (10, 100, 1000 MB).

En www.speedtest.nl of www.speedtest.net zijn niet goed genoeg?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: speedtest script
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/14, 13:25:21 »
Dit is echt voor een eigen server, de bedoeling is de snelheid van de verbinding te testen.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: speedtest script
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/26, 17:15:51 »
In welke taal moet het? Hier heb je toch geen script voor nodig? Gewoon iets wgetten van en naar de server en je weet het? Loopt er een mooi balkje vol :P.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: speedtest script
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/26, 18:02:23 »
Inderdaad. Zelf doe ik ook gewoon in een terminal: wget www.mijnserver.com/bestandsnaam.bin

Met het volgende commando kun je een 'test' bestand bouwen van ongeveer 700MB groot. Handig als je geen grote bestanden op je server hebt staan.
dd if=/dev/zero of=700mb.bin bs=1048576 count=700
of=bestandsnaam
count=aantal MB
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline daanmidd2

  • Lid
Re: speedtest script
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/09, 11:18:11 »
Ik heb ooit dit script geschreven.
De upload snelheid is hier echter niet mogelijk.

http://pastebin.com/PaT8qPqc

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: speedtest script
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/09, 13:06:55 »
Volgens mij klopt daar niets van. Dat script berekent hoe snel die tekst verwerkt wordt door php. Pas op het eind (dus na regel 2560) wordt de output van dit script naar de client verstuurd... Die tijd die je bijhoudt heeft dus niets met de download snelheid te maken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!