Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe verwijder ik sommige slecht gelukte rip nrs  (gelezen 1303 keer)

Gabbertje

  • Gast
Hoe verwijder ik sommige slecht gelukte rip nrs
« Gepost op: 2010/09/12, 15:59:40 »
Iemand heeft voor mij zo,n 100 cd´ s geript en op mp3 + (de hele collectie op een usb stick gezet als reserve)Nu is dat hier en daar niet helemaal goed gegaan,hoe kan ik de miskleuntjes verwijderen .? het is soms maar 1 nummer van een cd die voor de rest wel goed is.
Wanneer ik de usb stick bevestig staat er bij de miskleuntjes geen vrolijk muziek icoontje maar een velletje papier als icoon met daaronder de letters :usbca en een vierkantje.
Wanneer ik dit icoon tje aanklik kom ik in de muziekspeler venster en wat ik daarin ook doe krijg de miskleun niet afgespeeld.
Mijn kennis om alles opnieuw te gaan rippen is nihil, wanneer ik het icoon aanklik en naar bewerken ga blijft de keuze naar prullebak verwijderen licht grijs(dus niet aan te klikken) dus lijkt het me eenvoudiger om de miskleuntjes te verwijderen ,maar hoe? ???

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe verwijder ik sommige slecht gelukte rip nrs
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/12, 17:19:29 »
Het zou kunnen een probleem zijn met het bestandssysteem op je USB, eerder dan het rippen zelf. Doe alvast een controle van het bestandssysteem op de USB.

Gabbertje

  • Gast
Re: Hoe verwijder ik sommige slecht gelukte rip nrs
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/12, 17:27:38 »
Ik vermoed toch dat het door het rippen komt,omdat wanneer ik de muziek op mijn mp3 beluister er soms tijdens een nummer afgrijselijk geknars optreed en soms springt ie midden in een nummer naar een ander over maar misschien ligt dat weer aan de mp3 speler, :rolleyes:

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hoe verwijder ik sommige slecht gelukte rip nrs
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/12, 18:17:59 »
er soms tijdens een nummer afgrijselijk geknars optreed
En dat zijn dan ook de nummers die je niet kunt verwijderen/die nautilus niet herkent als geluidsbestanden? Opnieuw (laten) rippen op een behoorlijke manier (rubyripper, Exact Audio Copy onder MS Windows, maar werkt ook in linux met Wine) is de enige degelijke oplossing.