Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schone installatie  (gelezen 811 keer)

ipsos

  • Gast
schone installatie
« Gepost op: 2007/12/19, 08:24:16 »
Als newbie heb ik een vraag over een herinstallatie van Ubuntu.
Een tijdje geleden heb ik naast Windows XP ook Ubuntu op mijn computer geïnstalleerd. Tijdens de installatie van Ubuntu heb ik automatisch een partitie laten maken. Een tijdje heb ik prettig met mijn nieuwe besturingssysteem kunnen experimenteren. Sinds kort blijft ubuntu 'hangen' bij het opstartscherm. Het balkje blijft steken. Ook de recoverymode herstelt mijn probleem niet.

Graag wil ik Ubuntu verwijderen en het besturingssysteem handmatig installeren op een aparte partitie. Hoe kan ik Ubuntu verwijderen zonder dat ik Windows niet meer opgestart krijg? Ik denk zelf de partitie en grub verwijderen maar hoe doe ik dat op een verantwoorde manier?


ipsos

  • Gast
schone installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/19, 10:17:40 »
Thanx Hello, voor de link. Ik zie hier hoe je de grub moet verwijderen. Op deze manier start Windows op maar ik heb Linux nu nog op mijn systeem staan. Hoe kan dit besturingssysteem het beste verwijderen?

ipsos

  • Gast
schone installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/21, 07:40:26 »
Niemand hier die mij kan helpen???

Offline Rob3823

  • Lid
schone installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/21, 09:05:17 »
Ipsos,

Je zal via een partitieprogramma de Ubuntu- en zijn swappartitie moeten verwijderen;
http://patrick.familiekoning.com/?p=429
Wellicht dat je er zo uit komt.

Rob

Offline Ramana

  • Lid
schone installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/21, 09:20:36 »
Als ik het goed begrijp, heb je zowel Windows als Ubuntu op je schijf staan, ieder op een eigen partitie. Grub heb je verwijderd en Windows start goed op.

Dan kan je Ubuntu gewoon weer opnieuw installeren. Tijdens installatie kan je de partitie waar je Ubuntu op wilt zetten formateren. Dan wordt Ubuntu opnieuw geinstalleerd.