Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu browser  (gelezen 2223 keer)

ubuntu browser
« Gepost op: 2010/02/09, 16:56:19 »
ik ben bezig met ubuntu browser!, het lijkt een beetje op google chrome os.
het is ubuntu met alleen een browser

ubuntu browser zullen onder de volgende browsers komen:
google chrome
opera
firefox
flock

een paar vragen voor jullie:
1)een nieuw logo
2)een nieuwe naam
3)een (andere) opensoucre browser
4)wil je op de hoogde worden gehouden (email)

Re: ubuntu browser
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/09, 20:13:43 »
Google Chrome gebruiken in Ubuntu Browser is een beetje het wiel opnieuw uitvinden (ala Chrome OS).

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: ubuntu browser
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/09, 22:39:43 »
Hmm dan moet je vanuit de browser ook systeeminstellingen kunnen doen he (bijvoorbeeld voor netwerkverbinding, gebruikers, printers, drivers..).
Ik weet niet of je kan programmeren en zoja met welke talen...

Re: ubuntu browser
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/10, 07:16:28 »
Ik las laatst in het Linux Magazine dat je met php, Commando's uit kan voeren. Zal het vanmiddag even inscannen.

Re: ubuntu browser
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/11, 10:23:33 »
Heb zelf ooit ook eens een soortgelijk iets gemaakt maar dan voor in vmware voor windows gebruikers... redelijk simpel, kale ubuntu basis met gdm X11 en desktop files van diverse browsers gebruikt als xsssions, deed t prima...
voor de instellingen zou je webmin kunnen gebruiken, is een php interface waarmee je je complete systeem kan configureren, mist echt helemaal niets en is vanuit alle browsers te gebruiken.

misschien is een extra xsession met een scriptje wat bv flash en java kan installeren wel handig, ik ben bezig met een gui voor medibuntu die je zou kunnen aanpassen en toevoegen.

(edit)

hier heb je de medibuntu installer

hij is nog niet helemaal af dus ja.... er missen nog wat kleine dingetjes maar misschien alvast een leuk uitgangspunt.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/11, 22:25:21 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: ubuntu browser
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/11, 15:25:23 »
Heb zelf ooit ook eens een soortgelijk iets gemaakt maar dan voor in vmware voor windows gebruikers... redelijk simpel, kale ubuntu basis met gdm X11 en desktop files van diverse browsers gebruikt als xsssions, deed t prima...
voor de instellingen zou je webmin kunnen gebruiken, is een php interface waarmee je je complete systeem kan configureren, mist echt helemaal niets en is vanuit alle browsers te gebruiken.

misschien is een extra xsession met een scriptje wat bv flash en java kan installeren wel handig, ik ben bezig met een gui voor medibuntu die je zou kunnen aanpassen en toevoegen.
bedankt

Re: ubuntu browser
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/11, 15:53:20 »
het is ubuntu met alleen een browser
Heb ik ook gemaakt, via de blokkendoosmethode. Werkend OS (Ubuntu) met Firefox verdeeld over / en /home, samen 788 MB groot/klein. Grappig om mee te spelen.

Re: ubuntu browser
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/11, 22:14:46 »
Denk dat je het met debootstrap nog kleiner kan maken, dat installeert een nog minimalere basis dan de mini iso.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN