Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Rhythmbox onzichtbaar  (gelezen 560 keer)

Offline rkerklaan

  • Lid
[OPGELOST] Rhythmbox onzichtbaar
« Gepost op: 2012/08/10, 11:24:24 »
Als ik in een map op een muziekbestand klik, wordt deze af gespeeld in rhythmbox . . .er verschijnt rechts bovenin beeld even een venster met een visuele melding. Dan luister ik lekker en ga ondertussen lekker mail lezen, surfen, etc . . . .
Als dat nummer af gelopen is gaat hij verder met een afspeellijst die blijkbaar ergens in zn geheugen staat, maar ik kan m niet stoppen of af sluiten omdat ik nergens een venster of icoon heb om rhythmbox te bereiken . . hij speelt ergens op de achtergrond.

In ...knip (moderator-edit: geen bashing)... windows kon je met ctrl+alt+esc een venster openen met alle lopende processen en zo iets af sluiten ik weet zeker dat het geweldige ubuntu ook zo iets kan, maar hoe ????????
« Laatst bewerkt op: 2012/08/10, 17:40:46 door Prosper »

Re: Rhythmbox onzichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/10, 11:26:19 »
Dat kan via Systeemmonitor (Dash --> typ Systeemmonitor).
Ook kun je het afspelen pauzeren via het Geluidsmenu rechtsbovenin (het geluidsicoontje al daar).

Offline joop905

  • Lid
Re: Rhythmbox onzichtbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/10, 11:28:29 »
rechtermuisknop op het icoontje muziekspeler tonen

Re: Rhythmbox onzichtbaar
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/10, 11:32:19 »
rechtermuisknop op het icoontje muziekspeler tonen

Die optie zie ik anders niet in Unity. In Unity kan het op de door mij genoemde manier.

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: Rhythmbox onzichtbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/10, 12:34:26 »
bedankt, wat is het leven soms toch heerlijk simpel

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: [OPGELOST] Rhythmbox onzichtbaar
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/21, 11:51:52 »
Toch nog even een vraagje . . . nu hebben zowel gmusicplayer als rhythmbox zich in mn geluidsmenu (speaker icoontje rechts bovenin) genesteld en eigenlijk wil ik alleen gmusicplayer.
Als ik via dat menu rhythmbox activeer en sluit, dan blijft hij toch in dat geluidsmenu staan en elke keer als ik het systeem op start, dan staat hij er weer.

zonde van de extra opstarttijd en systeemgeheugen toch ???? hoe krijg ik m er uit ????

Re: [OPGELOST] Rhythmbox onzichtbaar
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/21, 12:18:20 »
Installeer dconf editor (dconf-tools), onder "com > canonical > indicator > sound" zet je in "blacklisted-media-players" [rhythmbox] neer, en haal eventueel [rhythmbox] weg uit "interested-media-players". Bij de volgende herstart zou rhythmbox niet meer in de geluidsindicator moeten verschijnen.