Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: suggestie voor forum: andere tekst popup bij 'sudo' in berichten  (gelezen 1746 keer)

In berichten wordt het woord 'sudo' veranderd in een linkje naar een popup met tekst "Met het commando sudo voer je administratieve taken uit. Let dus altijd goed op wanneer je dit commando gebruikt!".

Voor de categorie gebruikers waarvoor dit bericht nodig is, degenen die niet weten wat sudo inhoudt, is dit een vrij nietszeggende mededeling. 'administratieve taken' roept bij hen denk ik eerder associaties op met OpenOffice, of Outlook dan met aanpassingen aan het systeem. Beter zou zijn: "Met het commando sudo kun je systeeminstellingen wijzigen en mogelijk schade aan je systeem toebrengen."

[edit]dit geldt ook bij gksu, gksudo en su (en mogelijk nog meer commandos)[/edit]

suggestie voor forum: andere tekst popup bij 'sudo' in berichten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/27, 11:51:12 »
Citaat van: AptlyNamed
Met het commando sudo kun je systeeminstellingen wijzigen en mogelijk schade aan je systeem toebrengen.
Eeens met het eerste stukje, maar die schade klinkt nogal dreigend.
Je zou daarna (uit oorspronkelijk bericht) ook kunnen laten staan: let dus altijd goed op wanneer je dit commando gebruikt.
Dat wordt dan: ''Met het commando sudo kun je systeeminstellingen wijzigen; let dus altijd goed op wanneer je dit commando gebruikt.''
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood