Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe "STACER" systeem applicatie installeren Ubuntu 19.04 en hoger  (gelezen 725 keer)

Joshua Orbit

  • Gast
Stacer is een handige app om het systeem dat je gebruikt te screenen. Je kan hiermee onderzoek doen naar de 'gezondheid' van je systeem. De meesten onder jullie kennen zeker en van Task Manager van Microsoft Windows .... Welnu deze app is gelijkwaardig en heeft zelfs handige administrator tools .

Aanpak om deze voortreffelijke app te installeren op je Ubuntu (vanaf 19.04 en hoger --- getest op 19.10 door mezelf)

open de terminal en kopieer en plak volgende regel:
sudo apt update
als eerste om de pakketbronnen te verversen.
wget https://sourceforge.net/projects/stacer/files/v1.1.0/stacer_1.1.0_amd64.deb
Wacht hier geduldig af ..... de download is niet bepaald snel en misschien ook wat hitgevoelig als deze app enorm populair is geworden. Dus GEDULD.
sudo dpkg -i stacer_1.1.0_amd64.deb
dit commando gaat je pakket installeren .

Na de installatie kan je al een eerste test doen door stacer te typen in je terminal ...... nu zou de app spontaan moeten openspringen en kan je al een eerste verkenning doen.

De app kan je ook 'normaal' terugvinden in het app-menu onder Stacer (met een leuk icoontje) voor regelmatig gebruik.

Mocht u evenwel het allemaal maar niks vinden, wat ik zeer zou betwijfelen , kan u met onderstaand commando de app volledig verwijderen zonder problemen:
sudo dpkg -r stacer

Veel plezier met een handige administrators app / monitor op je systeem . Voor 18.04 gebruikers weet ik echt niet of mijn info zou werken, dat zou je zelf eens moeten testen : en geef misschien ook een respons als antwoord op dit Topic. (Al mijn machines staan op 19.10 op dit moment: ik kan het zelf helaas niet testen voorlopig)


Waar de mosterd vandaan kwam én ook een paar mooie screenshots

Offline PKing

  • Lid
Re: Hoe "STACER" systeem applicatie installeren Ubuntu 19.04 en hoger
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/22, 15:19:20 »
Ik draai het al een tijdje op mijn Xubuntu 18.04, en ben er nog niet over uit of het verder wat toevoegt.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline peer

  • Lid
Re: Hoe "STACER" systeem applicatie installeren Ubuntu 19.04 en hoger
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/22, 16:20:57 »
ik heb het destijds als appimage geïnstalleerd en eigenlijk al vrij snel weer weggegooid.