Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.  (gelezen 2520 keer)

Offline Tom

  • Lid
Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Gepost op: 2012/06/04, 21:20:49 »
Technische fiche Aldi (nl 6 Juni) MEDION AKOYA MD 8371 (P5210 D)
Processor
Intel Core i7-3770 (3,4 GHz of 3,9 HGz met Intel Turbo Boost-techniek,8MB Intel SmartCache, Intel Hyper-threading technologie)
Grafische kaart:
1. Intel HD Graphics 4000 (on chip met de processor)
2. AMD Radeon HD7670 DirectX 11 video met 1024 MB DDR5-geheugen
Werkgeheugen: 8 GB DDR3 SDRAM
Opslag:
Harde schijf: 1 Terabyte
Multiformat DVD-/CD-Brander
Ligplaats voor een USB 3.0 Medion HDDrive2Go super speed externe harde schijf.
Netwerk & Communicatie:
Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s
WLAN IEEE 802.11 n
Multimedia: 8-Kanaal HD Audio
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium (64Bit)

Aansluitingen Vooraan:
•1 x USB 3.0
•1 x USB 2.0
•1 x Microfoon In
•1 x Hoofdtelefoon
•1 x eSATA
•Geïntegreerde Flash-kaartlezer

Achteraan:
•2 x PS/2
•4 x USB 2.0
•2 x USB 3.0
•1 x LAN (RJ45)
•1 x DVI-I
•1 x VGA
•1 x HDMI
•1 x Line In
•1 x Front Line Out
•1 x Mic In/Side Surround Out
•1 x Center/Subwoofer Line Out
•1 x Back Surround Out
•1 x SPDIF Out (opt.)

USB toetsenbord en optische USB muis

Prijs: € 679
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/04, 21:47:24 »
Zeker een mooi systeem als je kijkt naar prijs/prestaties. Of het voor Linux echter zo geweldig is weet ik niet. Zo te zien zit er een Intel HD én een AMD Radeon in, als dat net zo werkt als Nvidia Optimus ben ik bang dat je eerst wat moe gaan rommelen alvorens het werkt (als dat überhaupt kan).

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/04, 23:02:53 »
Mijn vrouw kwam ook al met het Aldi krantje, met de vraag of dat een ok machine was, ik vond het wel een mooie PC met veel power voor haar.
Maar we hebben het geld nog even nodig voor een nieuwe steiger  :-[

Offline Tom

  • Lid
Re: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/05, 00:03:14 »
Ha ha ik moet ook nog eerst het dak van de veranda vernieuwen ,dus ik koop hem ook niet. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/05, 13:15:33 »
Zeker een mooi systeem als je kijkt naar prijs/prestaties. Of het voor Linux echter zo geweldig is weet ik niet. Zo te zien zit er een Intel HD én een AMD Radeon in, als dat net zo werkt als Nvidia Optimus ben ik bang dat je eerst wat moe gaan rommelen alvorens het werkt (als dat überhaupt kan).

dat werkt slechter dan nvidia optimus, je moet vga-switcharoo gebruiken of het werkt gewoon helemaal NIET!

Re: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/05, 17:26:57 »
Zeker een mooi systeem als je kijkt naar prijs/prestaties. Of het voor Linux echter zo geweldig is weet ik niet. Zo te zien zit er een Intel HD én een AMD Radeon in, als dat net zo werkt als Nvidia Optimus ben ik bang dat je eerst wat moe gaan rommelen alvorens het werkt (als dat überhaupt kan).

dat werkt slechter dan nvidia optimus, je moet vga-switcharoo gebruiken of het werkt gewoon helemaal NIET!

Ai, precies waar ik bang voor was (vandaar mijn opmerking/vraag hierover). Kortom: een leuk systeem, maar niet voor Linux. Hopelijk komt er snel Linuxondersteuning voor dit soort fratsen want het lijkt steeds meer een trend te gaan worden (twee verschillende GPUs in één machine).

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/05, 18:57:14 »

Ai, precies waar ik bang voor was (vandaar mijn opmerking/vraag hierover). Kortom: een leuk systeem, maar niet voor Linux. Hopelijk komt er snel Linuxondersteuning voor dit soort fratsen want het lijkt steeds meer een trend te gaan worden (twee verschillende GPUs in één machine).

zie hier verder:
https://launchpad.net/~hybrid-graphics-linux

optimus is nog aan de praat te krijgen via bumblebee, maar ati-hybrid........... >:( >:( >:(
« Laatst bewerkt op: 2012/06/05, 18:58:59 door niekn »

Re: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/05, 22:17:19 »
ATI Hybrid wordt dan ook veeeeel minder gebruikt dan nVidia Optimus ;) Voorlopig is van die 2 nVidia nog de leider op Hybrid-gebied.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Niet slecht voor die prijs ,en nog geen bios problemen.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/06, 09:53:05 »
trouwens nog een leuk weetje:
als ik op mijn intel "glxspheres" draai dan haal ik 2,6 FPS
als ik met bumblebee "optirun glxspheres" draai dan haal ik 100FPS
echter "optirun -c yuv glxspheres" doet het hem, ik haal nu 154FPS! dus door simpel "-c yuv" erachter te zetten heb ik 50% meer performance!