Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen  (gelezen 4348 keer)

Offline Math.

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Gepost op: 2007/12/17, 13:27:03 »
Voor de Secondlife fans en liefhebbers heb ik laatst een eigen 3Deminsonale Tux ontworpen. Ik heb hem vervolgens nog wat aangepast en ook als 'shoulder pet' gemaakt.

Stuur een berichtje naar: Math Shepherd in Secondlife en ik zal je de Tux naar keuze versturen. Elke gift is welkom. Hoe meer $L ik hier mee ontvang, des te meer vrijheid ik heb om meer van dit soort dingen te kunnen maken. :)

Gewone uitvoering:

(klik hier voor vergroting)

En de shoulder pet:

(klik hier voor vergroting)

Offline wutnubu

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/17, 13:42:27 »
Erg mooi, ondanks dat ik niks heb met SL.

Waaron geen Ubuntu logo op z'n buikje....

Groet

Offline Math.

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/17, 13:45:55 »
Citaat van: w.hellinga
Erg mooi, ondanks dat ik niks heb met SL.

Waaron geen Ubuntu logo op z'n buikje....

Groet
Kijk, dat is nog eens een leuk idee! ^^
Kga is kijken of ik dit kan bouwen en anders gooi ik er gewoon een Ubuntu texture over heen. :)

Offline nicolas

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/17, 14:27:40 »
Goed idee, ik zou het echter wel zo maken dat het ook mogelijk is om logo's van andere distro's op de buik te zetten. Daarmee vergroot je je potentiele markt :)
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Offline Ruben

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/19, 17:46:32 »
Ik leef toch liever m'n first life ;) maar wel leuk gedaan.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/19, 18:09:29 »
Leuk
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/21, 14:41:47 »
Ik heb een vorm van antipathie jegens Second Life,
maar ik vindt het wel een heel tof idee. Mooi gemaakt! :D

Offline Math.

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/23, 23:02:26 »
Ik weet dat sommige mensen er een antipathie tegen hebben en ik begrijp ook wel waarom. Ik ken ook heel wat mensen die niet meer zonder SL kunnen... Maar zo ken ik ook mensen die niet zonder msn, of bepaalde games kunnen, of helemaal niet zonder computer kunnen leven. :P Denk dat het ook een beetje aan de naam te danken heeft "een tweede leven". ;)

Anyways, ik vind het in ieder geval erg leuk en kan er m'n creativiteit goed in kwijt.

Zo heb ik gisteren ook een avatar van mijn Tux weten te maken. Je kunt dus nu ook als Tux rondlopen in SL.

(een ander groter formaat)

Ik dacht, ik moet het ook ff aan Ronnie van het dit forum laten zien. Hij liet mij ook gelijk een memorie spel zien dat hij zelf in SL had ontworpen. Echt super gedaan!

(vergroot deze afbeelding)

Zo kun je er dus dingen in bouwen, maar ook games in maken door middel van scripts, erg leuk. :)
Jammer genoeg kon ik al tijdens het spelen onder de kaartjes kijken, dus daar moet nog wat aan gedaan worden. :P

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/23, 23:43:12 »
Hah. Ik vind hem wel leuk gemaakt ;) top.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/24, 09:21:11 »
Leuk! Alleen jammer dat ik geen SL speel. Heb het ooit gespeeld, maar ben niet van Help Island afgeraakt omdat ik niet goed wist wat ik moest doen... Wat komt er na help island? De grote, wrede wereld van SL? Nee bedankt, ik heb in mijn "eerste leven" al meer als genoeg problemen! En ik kon bovendien niet overweg met de 3d-editor. Ik kan tot nu toe slechts overweg met 1 soort 3d-editor, en dat is 3ds max.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

vespertilio

  • Gast
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/24, 11:49:55 »
ook ooit SL gespeeld,
maar vond het maar niets
mijn pc'ke liep voortdurend vast op de 3D-wereld en bovendien heb ik me er verveeld ^^
Buitengeshot  :P

wel zeer mooi gedaan!

Quatroking

  • Gast
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/25, 01:56:48 »
Dat ziet er werkelijk legendarisch uit.

Dit bractht me op een idee, ik kan makkelijk een Ubuntu shirt maken voor het 3D chatprogramma IMvu, aangezien ik toch developer erop ben. En een 3D tux bestaat er al al Pet, maar ik kan die wel reskinnen.

Offline Math.

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #12 Gepost op: 2007/12/25, 03:59:57 »
Hey Quatroking, dat IMvu ken ik wel, heb ik denk een jaar of 2 terug is uitgeprobeerd. Maar bij IMvu heb ik pas echt het idee dat het alleen maar om wat rondlopen en chatten met anderen gaat. Is ook niet echt te vergelijken met SL. Ik denk dat IMvu meer een soort van 3D chat is en meer voor de mensen is die zelf niet te veel aan zo'n "spel" willen doen. In SL moet je vooral ook creatief zijn en de tijd willen nemen om dingen uit te proberen en aan te passen etc. Volgens mij is IMvu ook gesloten software en echt alleen voor windows gemaakt?

Maar goed, dit is dan mijn persoonlijke mening, ik wil niet zo zwart/wit gaan kijken zoals sommige mensen hier doen. Ik denk dat je zelf moet doen wat je leuk vind. :)

Anyways, je bedoelt dat je er een Tux als huisdiertje hebt? En wat bedoel je precies met reskinnen dan?

Quatroking

  • Gast
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/25, 04:27:05 »
Op IMvu kan ik makkelijk het Tux model nemen en het ubuntu logo op z'n buik zetten.

Maar over mensen die er moeite in steken, er is meer custom spul te koop dan spul van IMvu .inc zelf. Bijvoorbeeld toen de draken beschikbaar kwamen als pets, honderden customs werden op de originelen gemaakt. Zo had ik toen de Eniigma set uitgebracht, waarbij de draak 70% van mijn vermogen heeft opgelevert.

Anyways, tis dat m'n pc geen SL ondersteund (het zou MAKKELIJK kunnen werken, maar SL wil m'n videokaart niet proberen) want anders had ik allang dingen daarvoor gemaakt.

Offline Math.

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #14 Gepost op: 2007/12/25, 05:10:27 »
Ah, das jammer... :( Wel leuk dat je ook voor IMvu dingen hebt gemaakt, wist niet dat dat kon. :)

Dit is trouwens wel ff leuk:

http://www.youtube.com/watch?v=OrAHBk4ZAeQ :P

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #15 Gepost op: 2007/12/31, 01:08:25 »
lachen, die is goed.
Je ziet twee keer het zelfde.
een keer echt en een keer in secendlive.
en dan ..... en dat maakte het grappig
reekje

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #16 Gepost op: 2007/12/31, 01:34:56 »
In welke bestand voormat is die tux in sl.
Ik ben bezig reclame materiaal vor Linux aan het maken, en zou hem daar misschien in kunnen gebruiken, echter ik speel geen sl en $L heb ik dus ook niet, ik kan wel een aantal leuke textures maken, die je ook in sl mag verkopen wat mij betreft.
Als het om te zetten is in een van de volgende bestands vor maten ben ik blij:
3ds, obj, wings, of blend of iets anders dat dor blender of wings 3d wordt ondersteund.
Zie hier de topic met de vorderingen van de reclame.

stuur me gerust een mailtje,

reekje

Offline Math.

  • Lid
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #17 Gepost op: 2008/01/01, 12:12:55 »
Hoe het precies in z'n werk gaat weet ik niet, maar ik weet dat je in ieder geval dingen vanuit Blender naar Secondlife kunt importeren. Maar of het omgedraaid ook mogelijk is weer dingen vanuit Secondlife te exporteren zou ik eigenlijk niet weten. Ik heb deze Tux gewoon ook in Secondlife gemaakt zonder aparte editor ofzo. In Secondlife zit namelijk zelf al een ingebouwde editor. :)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Zelf ontworpen Tux bij mij afhalen
« Reactie #18 Gepost op: 2008/01/01, 15:32:58 »
Zou je dan wat fototjes willen maken in verschillende standen, die ik mag gebruiken voor de linux advertenties?

enkele van:
loop bewegingen
ren beweging.
zitten
gehurkt zitten.
met de armen zwaien
en uitnodigende gebaren om  te komen
en dergelijkepositieve gebaren
en als het kan zwemmen.
het gaat om wat er kan van deze houdingen.

eventueel in ruil voor bijvorbeeld wat door mij gemaakte textures, die je in je volgende werkstukken mag gebruiken.

reekje