Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: computers zonder voorgeïnstalleerde software...  (gelezen 5941 keer)

Offline Malvolio

  • Lid
computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Gepost op: 2011/02/27, 17:48:26 »
Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer, maar eentje die 'leeg' is. Hoe & waar kan ik (in België) een nieuwe computer kopen, zonder voorgeïnstalleerde software op (geen Windows of Macintosh-software) om, inderdaad, er Ubuntu op te installeren. Ideaal is bijv. zo'n Medion-computer (desk- of laptop) uit de Aldi: lekker goedkoop, niet slecht, maar: ZONDER WINDOWS SOFTWARE. Want daar betaal je uiteraard ook voor & ik zou die toch wegsmijten :) 't Is een kwestie van principe...

Euhm... help? :)

Groeten,
Malvolio

Offline jan11000

  • Lid
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/27, 18:20:36 »
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/72
Hier vind je voorbeeld pc's met commentaar van anderen.
Een tweaker zal geen medion pc kopen, hoewel niet slecht, maar zelf samenstellen is beter.
Zie voorbeeld pc's, en laat deze in elke pc winkel in elkaar zetten.

Medion kun je ook kopen, hd leeg maken en linux installeren. Of win en linux samen installeren.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/27, 20:19:53 »
Aangezien er niet gevraagd wordt naar een 2e hands pc, zet ik dit in algemeen. Er was overignes al een topic over geloof ik, dat zoek ik nog wel even op.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/27, 20:27:48 »
Kijk eens op http://www.kbcs.nl/ , dit is slechts een voorbeeld, zo zijn er velen, maar dit is niet ver van Antwerpen .......
Hier heten het upgrade-PC's ze worden zelfs zonder keyboard/muis/monitor geleverd.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/27, 20:29:21 »
Of je koopt een PC bij Maartens http://os4free.nl
Krijg je wel Ubuntu meegeleverd, maar die kun je, als je die niet wilt, er zeer gemakkelijk afgooien en dan heb je toch MS niet gesteund.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/27, 20:38:21 »
heeft Maarten een vestiging in België ? de zaken gaan goed blijkbaar ;D

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/27, 20:40:10 »
Waar heb je dat gelezen chris?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/27, 20:45:41 »
Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer, maar eentje die 'leeg' is. Hoe & waar kan ik (in België) een nieuwe computer kopen,

in de startpost ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/27, 20:49:40 »
Ron, je kunt bij iedere computer winkel een torentje kopen.
Hier lopen ze er mee te pronken dat je goedkoop een pc kunt kopen. Daarna kun je nog alles er bij zien te krijgen en dan kom je weer een paar honderd euro hoger uit dan dat je dacht.

100% zelfbouw heeft mijn voorkeur.
Ik bestel altijd het geen wat ik wil hebben bij verschillende winkels omdat niet iedere winkel heeft wat ik wil hebben of het is in een andere winkel goedkoper.
Je hebt dan de totale controle over je systeem en je kunt hem op je eigen behoeften af stellen.
Van kast tot muis tot intern geheugen.
Maar je moet wel weten wat je wilt hebben voor je hier aan begint anders lopen de kosten zeer hoog op en koop je de verkeerde dingen.
 

Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/27, 21:00:09 »
Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer, maar eentje die 'leeg' is. Hoe & waar kan ik (in België) een nieuwe computer kopen,

in de startpost ;)

Verzenden naar Belgie is niet zo heel duur, dus het is een optie.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/27, 22:03:49 »
Kijk eens in Duitsland.
Verzendkosten zijn te doen.

Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/28, 13:58:19 »
Daar vergis je je mooi in, dat verzenden naar Belgie niet duur is.
Heb laatst wat verzonden naar iemand in Belgie, het was een doos die hier 6,75 kost om te verzenden. Naar Belgie moest ik 19,95 betalen.
Noem dat maar niet duur.

Dan weet ik niet waar jij mee verzend, want ik heb ook wel eens iets opgestuurd naar Belgie en dat was veel goedkoper dan 19,95.

Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/28, 14:43:16 »
TNT, oke. Maar een computer wordt meestal wel met DHL of UPS verzonden (goed, UPS is ook duur, maar DHL niet).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/28, 15:03:51 »
Het verzenden naar het buitenland is wat duurder. Maar heb veel dingen in het buitenland besteld en zelfs met verzendkosten was ik nog altijd goedkoper uit dan hier.

Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/28, 20:40:12 »
Nou, computers worden meestal niet verstuurd met TNT. Tenminste, dat is mijn ervaring. Wellicht verschilt dat per bedrijf.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: computers zonder voorgeïnstalleerde software...
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/01, 02:36:47 »
Helaas doet TNT heel veel ja op verzenden in Nederland.

Maar ik verzend niet, ik koop en laat het naar mij verzenden. Mijn pakketjes komen van Duitsland, Engeland, Verenigde staten, Hongkong en ga zo maar door.
Scheelt zoveel dat ik het ook wel eens met UPS laat verzenden voor 40 dollar.
Heel soms zelfs voor meer en dan verzekerd. Zelfs dan verdien ik er 100 euro op met hier.
Zijn geen pc onderdelen. Heb nog andere hobby's.

Ken wat mensen in Amerika en Japan die ook wel eens wat toesturen. Dan weet je vrijwel zeker dan het kosteloos langs de douane komt.
Al moet ik zeggen dat 95% van mijn bestellingen gratis binnen komen. Ook als ik er voor moet betalen, valt het nog mee.