Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon netwerk laserprinter blijft slapen vanuit Ubuntu  (gelezen 484 keer)

Canon netwerk laserprinter blijft slapen vanuit Ubuntu
« Gepost op: 2013/12/02, 21:37:13 »
Bestand in the cloud
Canon laser printer LBP5050n wordt niet wakker door het zenden van een print onder Ubuntu 12.04 via Google Chrome Drive
Onder 192.168.1.144 blijft de printer in sleepmode en ook de print staat niet in de joblist
Het werkt echter prima onder Widows XP
Google Drive werkt identiek onder Ubuntu en Widows XP
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail


Re: Canon netwerk laserprinter blijft slapen vanuit Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/22, 22:38:56 »
Gezien de weersomstandigheden (niet zeilen!) zal ik de door jou aangeboden link eens doorspitten. Na een quick-look denk ik: het zal wel... Maar wie weet!? Ik vind het krankjorum dat bijna alle HP producten onder Ubuntu goed werken en de rest eigenlijk niet. Ziet HP het overlijden van MicroSoft aankomen? Dat is dan verstandig te noemen! Ook Google heeft al veel functionaliteit van MicroSoft ingebouwd  in hun Google Services en staan kennelijk te trappelen van ongeduld om de failliete MicroSoft boedel (exclusief Nokia, zielig) in te lijven...
Kortom, ik heb mijn best gedaan en ben tevreden met mijn (nou ja) Ubuntu! 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail