Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: debian 7 is er.  (gelezen 4564 keer)

Offline soppel

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #25 Gepost op: 2013/05/06, 23:50:34 »
Nee, daar moet je Engels voor kunnen lezen.

Mijn Engels is subliem, dat is ook waarom ik binnen enkele jaren naar Amerika ga verhuizen.

Trouwens, jij bent degene die niet kan lezen want er staat "5 May" en niet 4 May zoals je claimde...
https://twitter.com/debian/status/330862143937335297
Maar afgezien van dat foutje (wat ik je natuurlijk vergeef ;)) had je inderdaad gelijk en Pieter2 ook: ze hebben 7.0.1 inderdaad zelf aangekondigd.

subliem????
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Pieter2

  • Gast
Re: debian 7 is er.
« Reactie #26 Gepost op: 2013/05/06, 23:52:24 »
@Vistaus en @Bloom, ihv liever eerst even goed kijken voordat jullie wat brullen ...

Btw, er staat toch echt 4 may, geen 5 may, zo subliem is je engels dus niet
« Laatst bewerkt op: 2013/05/07, 00:04:36 door Pieter2 »

Re: debian 7 is er.
« Reactie #27 Gepost op: 2013/05/06, 23:58:22 »
Citaat van: Debian
#Debian #wheezy - the first point release will be in about a month http://deb.li/3JyG4  - #releasingwheezy

Is Debian nou echt zoveel stabieler dan Ubuntu in dagelijks gebruik? De software loopt wel erg ver achter, en wat te denken van veiligheidslekken in oude Firefox-versies?

Offline soppel

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #28 Gepost op: 2013/05/07, 00:28:20 »
Of het stabieler is, weet ik niet. Anders gezegd: ik denk niet dat ubuntu instabieler is.
Reden dat ik zelf debian gebruik is omdat mijn geluidskaart niet wil werken onder ubuntu. ( dat zou een erg lang off- topic verhaal worden waarom)
Oude firefox? 
Ik weet niet welke er in de definitieve wheezy zit en welke in ubuntu, maar ik heb hier onder wheezy ( de testing)  icedove 20,0.

edit: ubuntu blijkt ook 20.0 te hebben komt dus aardig overeen ^-^
« Laatst bewerkt op: 2013/05/07, 00:58:07 door soppel »
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: debian 7 is er.
« Reactie #29 Gepost op: 2013/05/07, 01:15:31 »
@Vistaus en @Bloom, ihv liever eerst even goed kijken voordat jullie wat brullen ...

Btw, er staat toch echt 4 may, geen 5 may, zo subliem is je engels dus niet

Subliem Engels heeft niks te maken met een datumpje maar er staat 5 May op mijn computer en dat zal ik je bewijzen middels een screenshot:



Hoe het kan dat er bij jou 4 May staat weet ik niet maar dit is in ieder geval het bewijs dat ik toch echt 5 May zie staan...
« Laatst bewerkt op: 2013/05/07, 01:24:03 door Vistaus »

Pieter2

  • Gast
Re: debian 7 is er.
« Reactie #30 Gepost op: 2013/05/07, 05:49:36 »
Dat is idd vreemd, hier staat 4 may


Offline soppel

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #31 Gepost op: 2013/05/07, 09:25:59 »
Hier ook gewoon 4 mei hoor.
Ik vind het wel wat verdacht dat Visaus al zit te roepen dat ie het niet ziet staan VOORDAT ik de datum erbij vermelde.
En nu komt ie dan toevallig met een andere datum op de proppen.

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Tom

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #32 Gepost op: 2013/05/07, 09:42:47 »
Citaat van: Debian
#Debian #wheezy - the first point release will be in about a month http://deb.li/3JyG4  - #releasingwheezy

Is Debian nou echt zoveel stabieler dan Ubuntu in dagelijks gebruik? De software loopt wel erg ver achter, en wat te denken van veiligheidslekken in oude Firefox-versies?
Denk kwestie Debian visa Ubuntu dat je met Debian weliswaar iets ouder spul hebt ,maar wel oer stabiel (lees getest) afijn mijn mening toch.
Ubuntu is dan wel iets beginners vriendelijker ook kwestie multimedia zaakjes (codecs etc). ;-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline joop905

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #33 Gepost op: 2013/05/07, 09:59:27 »
Citaat van: Debian
#Debian #wheezy - the first point release will be in about a month http://deb.li/3JyG4  - #releasingwheezy

Is Debian nou echt zoveel stabieler dan Ubuntu in dagelijks gebruik? De software loopt wel erg ver achter, en wat te denken van veiligheidslekken in oude Firefox-versies?
Denk kwestie Debian visa Ubuntu dat je met Debian weliswaar iets ouder spul hebt ,maar wel oer stabiel (lees getest) afijn mijn mening toch.
Ubuntu is dan wel iets beginners vriendelijker ook kwestie multimedia zaakjes (codecs etc). ;-)

Dat is ook mijn mening oerdegelijk (van de moeder der moeders)

Offline soppel

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #34 Gepost op: 2013/05/07, 10:16:44 »
Citaat van: Debian
#Debian #wheezy - the first point release will be in about a month http://deb.li/3JyG4  - #releasingwheezy

Is Debian nou echt zoveel stabieler dan Ubuntu in dagelijks gebruik? De software loopt wel erg ver achter, en wat te denken van veiligheidslekken in oude Firefox-versies?
Denk kwestie Debian visa Ubuntu dat je met Debian weliswaar iets ouder spul hebt ,maar wel oer stabiel (lees getest) afijn mijn mening toch.
Ubuntu is dan wel iets beginners vriendelijker ook kwestie multimedia zaakjes (codecs etc). ;-)

Voor zover ik begrepen heb zijn de codecs nu ook bijgeleverd, dus weer een stap vooruit.

Wat betreft de stabiliteit heb ik wel mijn vraagtekens. Ja als je wheezy als wheezy gebruikt.
Maar ( en daar doelde cumulus vermoedelijk op ) je gaat al snel wat pakketten erin stoppen uit de nieuwe testing.
Of zoals mijn geval, direct na installatie, alsa-drivers toevoegen. Nou en al ik ergens in ga zitten wroeten is het niet stabiel meer hoor =D
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Roel1963

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #35 Gepost op: 2013/05/07, 11:47:18 »
Wat betreft de stabiliteit heb ik wel mijn vraagtekens. Ja als je wheezy als wheezy gebruikt.
Maar ( en daar doelde cumulus vermoedelijk op ) je gaat al snel wat pakketten erin stoppen uit de nieuwe testing.
Of zoals mijn geval, direct na installatie, alsa-drivers toevoegen. Nou en al ik ergens in ga zitten wroeten is het niet stabiel meer hoor =D

Nee dat doe je dus niet. Je gebruikt Wheezy als Wheezy, en wil je nieuwere software dan voeg je de backports toe en de repo http://mozilla.debian.net/ waar de mozilla apps meer up to date zijn.

Van alle kanten wordt afgeraden om testing- en unstable pakketten te mixen. Wil je nieuwe pakketten op een stabiele ondergrond, neem stable + backports, wil je toch nog wat meer up-do-date, wacht dan een half jaar en upgrade naar testing, eventueel gemixed met unstable.

Offline h2o

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #36 Gepost op: 2013/05/07, 12:02:08 »
Klopt! De backports zijn primair bedoeld voor stabiele systemen die toch stabiele eigentijdse versie moeten draaien. Wat in de backports staat is als 'stabiel-genoeg' geclassificeerd en aangepast om met de stabiele Debian systemen te draaien. voorbelden zijn Libreoffice en Iceweasel/Icedove die op den duur veel nieuwer zijn dan de oorspronkelijke stabiele uitvoeringen.

Een hybride stable/testing is vragen om moeilijkheden. Wat wel goed werkt is een testing/unstable systeem. Klinkt vreemd, maar sommige testing pakketten lopen soms iets teveel achter en kunnen dan met de unstable versie wel goed draaien. Enige tijd later zijn dan die versies van dergelijke pakketten in testing aanwezig.

Overigens is het niet raadzaam om nu opeen productiesysteem nu al met testing te gaan werken.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline soppel

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #37 Gepost op: 2013/05/07, 12:58:42 »
Yep jullie hebben gelijk. Testing is inderdaad fout.
Maar sowieso ga je backports e.d. toevoegen om bij te blijven. Ja ze zijn 'stabiel genoeg' , maar toch zitten ze niet standaard in wheezy.
En dat is precies wat Ubuntu ( en anderen) doen. Een mengsel aanbieden.
En dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. De debian die je uiteindelijk gebruikt zal niet stabieler zijn dan (b.v.) Ubuntu. En zoals al aangegeven, dan is Ubuntu voor velen een stuk makkelijker.

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: debian 7 is er.
« Reactie #38 Gepost op: 2013/05/07, 13:24:06 »
Wanneer je een server opzet, met het idee, dat deze de rest van het jaar een uptime moet hebben van 100%, dan is Debian mogelijk de verstandigste oplossing.
Wil je echter een desktop/laptop werksysteem, dan ga je meer voor gebruikersgemak, dus een *buntu versie.
Dat is mijn mening, sprak hij die nu 13.10 gebruikt :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Erik_m

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #39 Gepost op: 2013/05/07, 13:55:04 »
Of, als je een praktische build wil, met mediaondersteuning enzo, die op debian stable draait kun je ook voor crunchbang gaan.

De stabielheid van stable met de gebruiksvriendelijkheid die CB erbij doet.

Re: debian 7 is er.
« Reactie #40 Gepost op: 2013/05/07, 14:28:11 »
Wanneer je een server opzet, met het idee, dat deze de rest van het jaar een uptime moet hebben van 100%, dan is Debian mogelijk de verstandigste oplossing.
Wil je echter een desktop/laptop werksysteem, dan ga je meer voor gebruikersgemak, dus een *buntu versie.
Dat is mijn mening, sprak hij die nu 13.10 gebruikt :lol:

Zo denk ik er ook over.
Mijn Asterisk (VoIP) draait al zeker 7 jaar op een Debian server.
Downtime alleen als ik zo nodig weer eens met het systeem wil spelen.   ^-^

Voor dagelijks gebruik Ubuntu 12.04.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Roel1963

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #41 Gepost op: 2013/05/08, 13:42:47 »
Wil je echter een desktop/laptop werksysteem, dan ga je meer voor gebruikersgemak, dus een *buntu versie.

Begrijpelijk, maar om eerlijk te zijn vind ik Debian absoluut niet moeilijker installeren en configureren dan Ubuntu (op het multimediagedeelte na dan).

Offline soppel

  • Lid
Re: debian 7 is er.
« Reactie #42 Gepost op: 2013/05/08, 20:57:45 »
+1.

Overigens is daar wel heel veel in veranderd, vroegah was debian lastiger te installeren, en dat beeld raken ze helaas nog niet kwijt.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan