Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ip camera  (gelezen 2382 keer)

ip camera
« Gepost op: 2016/10/26, 12:06:20 »
Ik kan de C D rom  niet installeren , de foutmelding is :   Helaas, dit werkte niet 
                                                                                                            no file-_to_app result to show
                                                                                                                                                          sluiten                                                         
                                                                       

het is een  : eminent EM6225
Graag zou ik het kunnen gebruiken, op windows lukt het prima( andere laptop)
Wat kan ik doen om het hier op UBUNTU 16.04 LTS te hebben?
 

Re: ip camera
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/26, 12:08:18 »
Ik kan de C D rom  niet installeren , de foutmelding is :   Helaas, dit werkte niet 
                                                                                                            no file-_to_app result to show
                                                                                                                                                          sluiten                                                         
                                                                       

het is een  : eminent EM6225
Graag zou ik het kunnen gebruiken, op windows lukt het prima( andere laptop)
Wat kan ik doen om het hier op UBUNTU 16.04 LTS te hebben?

Re: ip camera
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/26, 12:09:03 »
Ik kan de C D rom  niet installeren , de foutmelding is :   Helaas, dit werkte niet 
                                                                                                            no file-_to_app result to show
                                                                                                                                                          sluiten                                                         
                                                                       

het is een  : eminent EM6225
Graag zou ik het kunnen gebruiken, op windows lukt het prima( andere laptop)
Wat kan ik doen om het hier op UBUNTU 16.04 LTS te hebben?

Re: ip camera
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/26, 12:10:01 »
Ik kan de C D rom  niet installeren , de foutmelding is :   Helaas, dit werkte niet 
                                                                                                            no file-_to_app result to show
                                                                                                                                                          sluiten                                                         
                                                                       

het is een  : eminent EM6225
Graag zou ik het kunnen gebruiken, op windows lukt het prima( andere laptop)
Wat kan ik doen om het hier op UBUNTU 16.04 LTS te hebben?
[/quote

Re: ip camera
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/26, 12:18:06 »
Ik heb blijkbaar te veel dezelfde topic gebruik, graag enkele zou ik verwijderd hebben, maar hoe?

Re: ip camera
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/26, 17:59:41 »
Een .exe file kan niet worden gedraaid in Ubuntu, omdat het een Windows file is.
Probeer eens Cheese te installeren en dan de Ip camera aansluiten.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: ip camera
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/26, 19:13:43 »
Ik heb Je voorstel gedaan, maar dan zie ik mijn webcam van de laptop.
De ip camera kan ik niet zien, of dergelijk;
Maar alvast beda

Re: ip camera
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/26, 19:14:20 »
Ik heb Je voorstel gedaan, maar dan zie ik mijn webcam van de laptop.
De ip camera kan ik niet zien, of dergelijk;
Maar alvast bedankt voor de info!

Offline Gamer

  • Lid
Re: ip camera
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/26, 20:29:59 »
Zoals @Mustangman1966 al zecht. Kan je geen .exe bestanden uitvoeren in ubuntu.

Ik vermoed ook dat je dat programma / tool op die cd niet nodig hebt.
Maar hoe, en waar mee. Maak je onder windows contact met je ip camera

Re: ip camera
« Reactie #9 Gepost op: 2016/10/26, 20:41:44 »
Hendrink,

Probeer te achterhalen welk ip adres uw camera heeft -> <ip-adres>.
Dan zal je via een web-browser, firefox bv, erin komen via onderstaande URL adres.
http://<ip-adres>:81
Gebruiker = admin, paswoord staat op de verpakking of handleiding.

Hierna zal je het een en ander kunnen instellen via deze webpagina.
Vergeet zeker niet het standaard paswoord te wijzigen.

Met oa VLC -> Open Network streaam en onderstaande URL adres zal je de ip camera zien.
Het zal om een gebruiker en paswoord vragen die u eerder, via hierboven, heb ingesteld.
rtsp://<ip-adres>:554/11


MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: ip camera
« Reactie #10 Gepost op: 2016/10/26, 21:10:13 »
Zoals @Mustangman1966 al zecht. Kan je geen .exe bestanden uitvoeren in ubuntu.

Ik vermoed ook dat je dat programma / tool op die cd niet nodig hebt.
Maar hoe, en waar mee. Maak je onder windows contact met je ip camera
Ik steek de CD in de lader van de laptop,dan begint de CD te draaien en plots de gegeven foutmelding.
bij de andere laptop op windows gaat de CD installatie uitvoeren,daarna kan ik verder met de gegevens in te vullen.
Zoals mijn gebruikersnaan en wachtwoord,daarna zoekt het mijn wiffi en klaar is het.
Maar hier is het unbutu,ik denk ergens, dat er iets anders zou moeten ingesteld worden?

Re: ip camera
« Reactie #11 Gepost op: 2016/10/26, 21:24:12 »
Hendrink,

Probeer te achterhalen welk ip adres uw camera heeft -> <ip-adres>.
Dan zal je via een web-browser, firefox bv, erin komen via onderstaande URL adres.
http://<ip-adres>:81
Gebruiker = admin, paswoord staat op de verpakking of handleiding.

Hierna zal je het een en ander kunnen instellen via deze webpagina.
Vergeet zeker niet het standaard paswoord te wijzigen.

Met oa VLC -> Open Network streaam en onderstaande URL adres zal je de ip camera zien.
Het zal om een gebruiker en paswoord vragen die u eerder, via hierboven, heb ingesteld.
rtsp://<ip-adres>:554/11
Fijn om mee te denken,maar ik kan nog niet zover gaan om Je voorstel in te brengen;
Wat Je voorstelt is heel gemakkelijk, bij de andere laptop te verwezenlijken,maar hier op deze besturing van linux(ubuntu) is het een andere toestand.Op de andere laptop kan ik filmen en opnemen,dit was heel gemakkelijk gedaan de eerste maal dat ik het inbezit had,gekocht had.Ik kan geen ip adres nog niet opzoeken en verder de gebruikersn(admin)en ww ook niet.
De oorzaak is , de Cd installeert niet wat er verder door mij zou ingevult moet worden;Graag zou ik het willen en ben helemaal van windows weg en zeker microsoft;
ander paar mouwen

Re: ip camera
« Reactie #12 Gepost op: 2016/10/26, 21:25:50 »
Hendrink,

Probeer te achterhalen welk ip adres uw camera heeft -> <ip-adres>.
Dan zal je via een web-browser, firefox bv, erin komen via onderstaande URL adres.
http://<ip-adres>:81
Gebruiker = admin, paswoord staat op de verpakking of handleiding.

Hierna zal je het een en ander kunnen instellen via deze webpagina.
Vergeet zeker niet het standaard paswoord te wijzigen.

Met oa VLC -> Open Network streaam en onderstaande URL adres zal je de ip camera zien.
Het zal om een gebruiker en paswoord vragen die u eerder, via hierboven, heb ingesteld.
rtsp://<ip-adres>:554/11
Fijn om mee te denken,maar ik kan nog niet zover gaan om Je voorstel in te brengen;
Wat Je voorstelt is heel gemakkelijk, bij de andere laptop te verwezenlijken,maar hier op deze besturing van linux(ubuntu) is het een andere toestand.Op de andere laptop kan ik filmen en opnemen,dit was heel gemakkelijk gedaan de eerste maal dat ik het inbezit had,gekocht had.Ik kan geen ip adres nog niet opzoeken en verder de gebruikersn(admin)en ww ook niet.
De oorzaak is , de Cd installeert niet wat er verder door mij zou ingevult moet worden;Graag zou ik het willen en ben helemaal van windows weg en zeker microsoft.

Re: ip camera
« Reactie #13 Gepost op: 2016/10/27, 11:39:50 »
Je kan zoals ik al eerder heb gezegd, de cd niet installeren, want de cd is gemaakt voor Windows en niet voor Linux/Ubuntu.
De bestanden die erop staan kunnen door Ubuntu niet gelezen worden.

Dus probeer via de Windows laptop alles te installeren en te configureren en ga dan zoals MauRice2 zegt op de Ubuntu laptop inloggen en kijken of het werkt.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: ip camera
« Reactie #14 Gepost op: 2016/10/27, 12:06:19 »
Hallo, beste vrienden;

Aan allemaal de meedenkers en zo meer, zeer bedankt voor alles !!!!!

Ik heb de oplossing en het werkt, de reden is : Adobe Reader 6.0
dit was het ,deze geinstaleert en hopla ik kon verder de CD exe alles toepassen ,zoals in het Nederlands
enz. oef wat bijgeleert;
Maar nogmaals ,hartelijke groeten van Hendrik.
Van mij mag deze topic afgesloten worden.

Offline ajjp

  • Lid
Re: ip camera
« Reactie #15 Gepost op: 2016/10/27, 14:19:30 »
Citaat
Van mij mag deze topic afgesloten worden.
Dat zul jij zelf moeten doen: groen vinkje plaatsen!