Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mogelijke bug Xubuntu 11.10?  (gelezen 473 keer)

Mogelijke bug Xubuntu 11.10?
« Gepost op: 2012/02/19, 11:10:56 »
Beste medegebruikers,

ik ben in Xubuntu 11.10 een mogelijke bug tegen gekomen. Als ik met de mediatoetsen op mijn toetsenbord het geluid 'mute'(uitzet), krijg ik het met diezelfde toets niet meer aan. Ik moet dan naar de volumeregeling in mijn paneel grijpen of het volume via de speciale toetsen zachter én harder zetten om het geluid weer te herstellen. Ik krijg wél de notificatie te zien met de werkende speaker, ook al is het geluid dus nog niet werkend. Zie het screenshot.
Ik ervaar het probleem bij het kijken van deze YouTube-video, met Adobe Flash Player in Firefox 10.0.2.

Is er iemand die deze mogelijke bug kan nabootsen? Als dat zo is, open ik een bug op Launchpad. Alvast bedankt! :)

Stefan


(Je ziet dat de paneelregeling nog een gedempte speaker aangeeft, de notificatie zegt het tegenovergestelde.)

Offline Eugene

  • Lid
Re: Mogelijke bug Xubuntu 11.10?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/19, 11:49:33 »
Stefen,

Ik heb hetzelfde probleem in xubuntu 11.10 geinstalleerd op een hp probook 4530s.

Ik moet dan ook via de alsa mixer de vinkjes weer weghalen omdat het geluid niet meer aan wil via de media toetsen.

eugene

Re: Mogelijke bug Xubuntu 11.10?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/19, 11:56:43 »
Mijn netbook blijkt het probleem ook te hebben, eveneens Xubuntu 11.10. Dat zijn al drie.