Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drupal of Joomla ?  (gelezen 1105 keer)

Offline vilamar

  • Lid
Drupal of Joomla ?
« Gepost op: 2008/12/22, 14:50:30 »
Welke kies je als 100% onervaren het best, en hoe doe je dat dan? Kan ik dat eerst opzetten op de eigen pc met een server en later uploaden?
Ik wil het tijdens deze grijze dagen op 8.04 eens uittesten. Op het internet kan je hierover natuurlijk veel vinden, maar ik ken toch graag de mening van de ervaringsdeskundigen hier voor ik er echt mee start.




tatra

  • Gast
Re: Drupal of Joomla ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/22, 16:21:11 »
Ik geef de voorkeur aan Joomla

- zeer eenvoudig in het gebruik
- groot aantal modules beschikbaar zodat uitbreiding geen probleem is.
- eenvoudig zelf aan te passen aan uw behoeften.

Bij drupal had ik het probleem dat er weinig of geen logica terug te vinden is in het admin gedeelte.

Offline ubby

  • Lid
Re: Drupal of Joomla ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/22, 19:10:57 »
Voor Joomla is er ook een goed Nederlands forum http://www.dutchjoomla.org/ waar ze kunnen helpen als er problemen zijn.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Drupal of Joomla ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/22, 19:29:05 »
Als absolute leek is Joomla ook niet de meest eenvoudige keuze. Joomla heeft trouwens ook niet echt een solide reputatie qua veiligheid... Drupal scoort op dat gebied wat beter maar is zeker niet makkelijker.

Vilamar, ik weet natuurlijk niet wat je bedoeling en kennisniveau zijn, maar er zijn ook supereenvoudige pakketten zoals bv. WordPress.

Je kan zulke websites lokaal opzetten op je eigen PC, maar dan moet je je PC wel inrichten als webserver. Dat is niet zo erg moeilijk (eigenlijk alleen maar apache, PHP en MySQL installeren) maar dan kan je best eerst wat aan het lezen slaan  ;)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Eider

  • Gast
Re: Drupal of Joomla ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/22, 21:18:12 »
Als beginner zou ik eigenlijk gaan voor Wordpress. Dit is erg makkelijk te installeren en uit te breiden met plugins.
Joomla vind ik persoonlijk iets minder fijn werken, maar dat is natuurlijk maar mijn mening :).

Offline Dave

  • Lid
Re: Drupal of Joomla ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/23, 09:31:26 »
en je kunt je berichten via email plaatsen, ook makkelijk.

Offline vilamar

  • Lid
Re: Drupal of Joomla ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/23, 10:34:46 »
Ik ga voor Joomla, eerst op een server op m'n pc.
Allemaal onbekend terrein maar ik wil het proberen, zo kan ik eindelijk ook Dreamweaver links laten liggen.
Bedankt voor jullie meningen tot nu toe.