Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fotoalbum maken/afdrukken in Ubuntu?  (gelezen 2397 keer)

Offline eezacque

  • Lid
Fotoalbum maken/afdrukken in Ubuntu?
« Gepost op: 2016/03/09, 17:13:01 »
Heeft iemand hier ervaring met het maken/afdrukken van een fotoalbum in Ubuntu?

Ik heb een tijdje zitten stoeien met de online software van Albelli, maar kwam tot de ontdekking dat ik geen .jpg bestanden kan importen (moet beslist .JPG wezen); daarbij komt een en ander erg knullig over). Ik kijk nog even naar Kruidvat, maar was in het verleden niet erg enthousiast over de afdrukkwaliteit...

Re: Fotoalbum maken/afdrukken in Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/09, 17:24:01 »
Toevallig keek ik er vanochtend naar. De hoogst scorende fotoboekenmaker in deze test, die ook Linux-software beschikbaar stelt, is Pixum.

Ik heb er echter geen ervaring mee.
« Laatst bewerkt op: 2016/03/10, 14:37:30 door Bert Ernste »
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Fotoalbum maken/afdrukken in Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/10, 09:54:08 »
Hoi eezacque,

Ik kreeg een Albelli fotoalbum van de collega's toen ik met pensioen ging. Dat was een leuk ding.

Nou ben ik heel goed thuis in het DTP-pakket Scribus en ik snap ook veel van DTP. Ik ben geen prof, hoor. Al je dat Albelli-produkt bekijkt met een DTP bril op is het ronduit afschuwelijk. De meeste mensen vinden zo'n boek toch heel erg mooi.

Het is maar net waar je eigen bekwaamheden en wensen liggen. Hoe groot je portemonnee ook is. En dan: nou heb je dan zelf een fotoboek ontworpen, gemaakt en geprint. Mooi! Maar hoe krijg je dat dan zelf gebonden?