Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MInt 13 Xfce alle print opdrachten, verdwijnen in het niets.  (gelezen 450 keer)

Offline cees2729

  • Lid
Aangezien ik vastgelopen ben met mijn migratie naar Mint17 Cinnamon (wil niet meer booten), weer teruggeschakeld naar Mint13 Xfce. Één van de redenen dat ik naar Mint17 ging (buiten dat het een heel mooie distro is) was dat in in de Mint13 omgeving niet meer kon printen. Hier veranderde een werkende (print)omgeving, in een soort verdwijn truc.
CUPS heeft een poos 2 printers keurig bediend. Een Canon Pixma IP1600 (met aangepaste IP2100 driver) en een MX395 all in one (hier alleen het printen) Scan driver wel gedownload, maar (nog) niet werkend gekregen.

Als ik nu iets (ook zelf tests) naar één van de printers stuur (maakt niet welke) verdwijnt dat in het niets.
Zou het een oplossing zijn, om CUPS van het systeem te verwijderen en daarna weer te installeren?
« Laatst bewerkt op: 2014/08/25, 17:44:52 door cees2729 »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: MInt 13 Xfce alle print opdrachten, verwijden in het niets.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/25, 14:57:11 »
Verwijderen en opnieuw installeren lijkt mij het proberen waard.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: MInt 13 Xfce alle print opdrachten, verwijden in het niets.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/25, 16:28:29 »
Het zou wel toeval zijn dat het bij beide printers het geval is, maar heb jij in je printopdracht wellicht een verkeerd formaat papier staan?

Opnieuw installeren is een goed idee trouwens. Je komt wel niet achter de oorzaak, maar vooruit dan maar.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline cees2729

  • Lid
Re: MInt 13 Xfce alle print opdrachten, verdwijnen in het niets.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/25, 17:44:03 »
Met succes CUPS verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Overigens wel meer pakketten geïnstalleerd dan eerder verwijderd. Mbv Synaptic Pakketbeheer, van de hele lijst die na de CUPS selectie verscheen, alle pakketten die met een ster gemarkeerd waren geselecteerd. PLus 2 pakketten die op de printer modellen leken.
Beide printers werken nu.  En  . . . voor de eerste keer -in de Mint 13 omgeving- Scangear werkt nu ook.

De afgelopen maanden al heel veel gestoken in het proberen te achterhalen waarom er ineens niets meer geprint werd. (Werken onder Mint13, voor het printen even Mint17 opstarten en voor het maken van een scan Windows)
Jammer dat de oorzaak niet gevonden is, maar ik ben voorlopig tevreden.
 
« Laatst bewerkt op: 2014/08/25, 17:46:19 door cees2729 »