Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [einde] Brasero  (gelezen 1889 keer)

Offline jaalsi

  • Lid
[einde] Brasero
« Gepost op: 2011/05/26, 13:09:24 »
Ik krijg bij een poging om een CD te kopieren de melding "fout bij schrijven" meteen nadat ik de originele CD heb geplaatst. Ik meen dat het eigenlijk HET moment is om te gaan lezen! Op het forum lees ik dat K3B ook niet altijd feilloos werkt.
Hoe krijg ik Brasero in het gareel, of zijn er betere alternatieven?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/02, 15:54:05 door jaalsi »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brasero
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/26, 15:10:51 »
Je zou eens kunnen kijken naar GnomeBaker. Maar welke Ubuntuversie draai je eigenlijk?

Re: Brasero
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/26, 15:26:57 »
Ik gebruik meestal k3b. Dat gaat meestal wel goed... alleen zet ik vaak de brandsnelheid wat lager. Die programma's maken veelal van dezelfde backend gebruik dus feitelijk zou het niet uit moeten maken.
URD - http://www.urdland.com - Usenet Resource Downloader

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brasero
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/26, 16:10:21 »
Ik gebruik meestal k3b.

Goede keuze voor KDE (Kubuntu), maar niet zo'n goede keuze voor Gnome (Ubuntu). K3B sleurt de halve KDE-omgeving mee bij installatie in Gnome, en werkt dan vaak gebrekkig....

Re: Brasero
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/27, 12:03:52 »
Ik gebruik meestal k3b.

Goede keuze voor KDE (Kubuntu), maar niet zo'n goede keuze voor Gnome (Ubuntu). K3B sleurt de halve KDE-omgeving mee bij installatie in Gnome, en werkt dan vaak gebrekkig....

Dat ze (KDE-programma's) gebrekkig werken is niet mijn ervaring. Dat ze minder goed integreren in de omgeving en een hoop 'rommel' meesleuren klopt wel.

Re: Brasero
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/27, 14:54:11 »
Ik heb  ook weinig problemen met kde progsels in gnome, sterker nog ik vind de KDE apps meestal beter werken dan de gnome varianten (Kontact, K3B, Amarok) . Alleen de notificatie werkt niet altijd lekker. KDE zelf vind ik daan weer niet zo stabiel.
URD - http://www.urdland.com - Usenet Resource Downloader

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Brasero
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/27, 17:08:48 »
Brasero werkt bij mij goed. Heb je het al met een andere CD geprobeerd, om te zien of Brasero het in het algemeen wel doet bij jou?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Brasero
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/27, 19:29:07 »
Het zou ook aan het merk of type cd's kunnen liggen. Ik sluit nog minder uit, dat er iets met je CD/DVD drive aan de hand is, bv. een vervuild lensje, dat komt nl. veel voor.
Je zou ook een bootable usb-stick kunnen aanmaken, dan heb je minder problemen te verwachten als met branden.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Brasero
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/27, 21:32:35 »
Het zou ook aan het merk of type cd's kunnen liggen. Ik sluit nog minder uit, dat er iets met je CD/DVD drive aan de hand is, bv. een vervuild lensje, dat komt nl. veel voor.
Je zou ook een bootable usb-stick kunnen aanmaken, dan heb je minder problemen te verwachten als met branden.

Wie zegt dat hij een besturingssysteem wil branden, volgens mij wil hij een backup van een CD maken...
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Brasero
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/27, 22:11:51 »
Het zou ook aan het merk of type cd's kunnen liggen. Ik sluit nog minder uit, dat er iets met je CD/DVD drive aan de hand is, bv. een vervuild lensje, dat komt nl. veel voor.
Je zou ook een bootable usb-stick kunnen aanmaken, dan heb je minder problemen te verwachten als met branden.

Wie zegt dat hij een besturingssysteem wil branden, volgens mij wil hij een backup van een CD maken...

Oeps, daar heb je een punt  ;). Wat niet wegneemt dat we niet kunnen uitsluiten dat het ook een hardware probleem zou kunnen zijn.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline jaalsi

  • Lid
Re: Brasero
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/31, 22:17:34 »
Wanneer ik Brasero start en (na plaatsing van een CD) kies voor kopieren, krijg ik het volgende te zien:

 brasero
Sense key: 0x72 0x0b 0x47 0x00 0x00 0x00 0x00 0x0e 0x09 0x0c 0x00 0x00 0x00 0x02 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00

(brasero:6528): GConf-CRITICAL **: gconf_client_set_string: assertion `val != NULL' failed

Dit is Chinees voor mij, is er een tolk in de buurt?

Offline jaalsi

  • Lid
Re: Brasero
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/02, 15:41:31 »
I give up. Dank voor alle reacties!