Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Foutje met java of flash?  (gelezen 988 keer)

Offline livino

  • Lid
[OPGELOST] Foutje met java of flash?
« Gepost op: 2009/07/25, 10:48:18 »
Een aantal websites werken bij mij niet naar behoren in Firefox onder Jaunty.

Bv. http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx --> hier zou een plannetje van België moeten verschijnen met de mogelijkheid om de fietsknooppunten aan te klikken en zo een route te bepalen. Lukt niet.

Ook deze door mij aangemaakte route op een andere site is voor mij niet zichtbaar: http://www.tov.be/routeview.aspx?route=138432. Volgens de website moest ik Flash downloaden, wat ik heb gedaan (install_flash_player_10_linux.deb) maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Tenslotte zijn filmpjes en toepassingen als "Buddypoke" niet zichtbaar op Netlog. Misschien staan die filmpjes los van de rest... Mijn indruk is dat het te maken heeft met Java of Flash, maar ik vind geen aanknopingspunt om een oplossing te zoeken...

Lieven
« Laatst bewerkt op: 2009/07/29, 16:24:43 door livino »

Offline Willem_D

  • Lid
Re: Foutje met java of flash?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/25, 12:40:24 »
Voor  http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx heb je inderdaad Flashplayer nodig. Bij mij (Jaunty/Firefox) werkt het naar behoren.

Als je "Firefox > Extra >Addons > Plug-ins"  doet, zie je dan "Shockwave Flash 10.0 r22" staan?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Tom

  • Lid
Re: Foutje met java of flash?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/25, 12:41:28 »
Ga naar Synaptic en verwijder alles van Flasch.
Dan zoek in synaptic  naar flash 10.0.22 en installeer die.
Eventueel een reboot en het moet goed zijn.

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: Foutje met java of flash?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/25, 12:59:23 »
Heb je de "Ubuntu Restricted Extra's" wel geïnstalleerd? (Dan zou de juiste Flash-player beschikbaar moeten zijn in Firefox.)
Kun je controleren via:

Toepassingen > Installeren/verwijderen > tonen: alle beschikbare programma's, en zoeken op "restricted" (geen enter)
"Ubuntu restricted extra's" aanvinken.

Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Tom

  • Lid
Re: Foutje met java of flash?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/25, 13:13:31 »
In Jaunty ja .
Maar in Hardy neen , daar zit de oude non-free nog in.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: Foutje met java of flash?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/25, 13:37:33 »
In Jaunty ja .
Maar in Hardy neen , daar zit de oude non-free nog in.

Inderdaad, maar de topic-starter gebruikt Jaunty, heb ik begrepen.  :)

@livino:
ben je bekend met: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia ?

Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Tom

  • Lid
Re: Foutje met java of flash?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/25, 13:42:13 »
Ik hoop ook dat hij Java 6.0.14 bin en ook de 6.0.14 plugin geinstalleerd heeft via Synaptic
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline livino

  • Lid
Re: Foutje met java of flash?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/29, 16:24:20 »
Heb je de "Ubuntu Restricted Extra's" wel geïnstalleerd? (Dan zou de juiste Flash-player beschikbaar moeten zijn in Firefox.)
Kun je controleren via:

Toepassingen > Installeren/verwijderen > tonen: alle beschikbare programma's, en zoeken op "restricted" (geen enter)
"Ubuntu restricted extra's" aanvinken.



Daar zat 'm dus de knoop. Ik had het wel geïnstalleerd maar heb voor de zekerheid alles van Flash en Ubuntu Restricted Areas gedeïnstalleerd en alleen URA weer geïnstalleerd. En nu werkt het zonder problemen!

Bedankt voor de tips.

Lieven