Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software voor e-learning  (gelezen 1443 keer)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
software voor e-learning
« Gepost op: 2009/03/17, 15:58:29 »
Dag!

Heeft iemand een idee waar ik - en óf ik - gratis of anders goedkope software zou kunnen vinden om een e-cursus te maken? Het gaat om een taalcursus. Ik weet verder niet wat de mogelijkheden precies zijn, maar ik ben een talenmens en dus moet het niet te ingewikkeld in elkaar zitten XD. Als het op mijn website zou kunnen staan, zou dat heel mooi zijn, maar als het een cursus zou zijn, die ik aan mensen kan sturen via de mail, is dat voorlopig ook geweldig.

Alvast bedankt voor reacties!!

Offline track

  • Lid
Re: software voor e-learning
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/17, 16:10:05 »
Hoi Sophia,

ben je van plan om een taalcursus te volgen of om er zelf een op te zetten ?
Dan is er ook de vraag over welke taal je het hebt. 
Want er zijn verschillende projecten, maar dan wél afhankelijk van de "andere" taal.

vriendelijke groet,

track

Re: software voor e-learning
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/17, 19:29:10 »
Dag Sophia,

Wat bedoel je eigenlijk met een e-cursus? Zijn dat slides, een dia-presentatie? Dan is natuurlijk OpenOffice je aangewezen werkinstrument. Is dat een cursus waar je met je browser kan in bladeren? Zo ja, dat dien je dan in html te schrijven. Er is een goed html-editor voor Ubuntu (je schrijft gewoon je tekst of je kopieert hem vanuit je tekst-editor) : Kompozer. Helaas, driemaal helaas, Kompozer werkt niet meer sinds Ubuntu8.10 (er wordt stevig aan gewerkt dat terug in orde te krijgen!). In de plaats van Kompozer kan je Seamonkey gebruiken.

Indien je hieronder niet het gewenste antwoord terugvindt, dien je wat specifieker te zijn wat je eigenlijk met een e-cursus bedoelt!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: software voor e-learning
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/18, 21:10:58 »
Ik denk dat Moodle wel iets voor jou is

Citaat van: http://moodle.org/
Moodle is a Course Management System (CMS), also known as a Learning Management System (LMS) or a Virtual Learning Environment (VLE). It is a Free web application that educators can use to create effective online learning sites.

Er een een grote community die zich hiermee bezig houdt, dus ook altijd goede support te vinden.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: software voor e-learning
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/06, 22:30:24 »
O jee, ik heb helemaal niet meer geantwoord!!! Sorry, ik heb nu net een knop ontdekt hierboven om reacties op mijn berichten te zien. Vroeger raakte ik mijn berichten soms kwijt, vandaar ...

Eh nou ja, een taalcursus via de mail, tja daar moeten oefeningen in zitten en die moeten dan interactief zijn, dus zodat iemand of een woord in kan vullen dat dan blijft staan, of een antwoord kan kiezen. En verder moet er eigenlijk een audio-ding zijn, dus iets ingesproken zeg maar. En het gaat om Nederlands voor anderstaligen.

Is het nu wat duidelijker? Alvast bedankt voor de ideeën die jullie al gegeven hebben. Ga ik uitproberen, maar nu ff niet, want mijn laptop staat kapot bij de fabriek en we staan thuis constant in de rij wie er op de computer mag  =D. En ik moet er dus af

Re: software voor e-learning
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/07, 11:25:27 »
Als we het echt over e-learning hebben: een vriend van me is bezig dat op te zetten. Volledig web-based. Dus stay tuned :)

Re: software voor e-learning
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/07, 11:53:53 »
Voor windows is er het programma hot potatoes, dit is heel gemakkelijk om interactieve oefeningen als kruiswoordraadsels, invuloefeningen, meerkeuze, ... te maken.
Ze hebben een speciale wine-versie op hun site staan, ik vermoed dus dat het wel zal werken onder linux ook.

Via klascement is er veel uitleg over hot potatoes te vinden:  http://hotpot.klascement.net/ ,
de download link is deze: http://hotpot.uvic.ca/#downloads

Veel plezier ermee!
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: software voor e-learning
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/29, 18:19:58 »
Ergens onder installeren/verwijderen heb ik ook in Ubuntu iets ontdekt waarmee je emailcursussen kunt maken, maar ik weet niet meer wat dat was. Heb het nu te druk met gewone livecursussen  =D

Trouwens ik heb Edubuntu geinstalleerd en dat is moooooiiii!!! Alle icoontjes zijn nu superdeluxe en heel gezellig! Echt gaaf is dat! Ben benieuwd of ik iets kan met al die extra programma's, nog geen tijd gehad om daarnaar te kijken. Het is minstens net zo mooi als Vista.