Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Regelmatig boodschap van dropbox installation  (gelezen 1444 keer)

Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Gepost op: 2017/11/02, 14:31:54 »
Al geruime tijd krijg ik deze boodschap.

Dan druk ik OK
Volgt dan een download+unpack

Dan is het weer enkele dagen rustig, tot dezelfde boodschap er terug is.

Iemand een idee wat de oorzaak/oplossing is hiervoor ?

Dit komt voor bij Mint Cinnamon 18.2 sonya
Dropbox werd oorspronkelijk uit het Programmabeheer (=Softwarecentrum) geïnstalleerd.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/02, 16:27:59 »
Verplaatst naar het juiste hoofdstuk.
Mint is geen Ubuntu!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/02, 16:30:14 »
Ik kan mij herinneren dat de Dropbox versie uit de repo's niet overeenkwam met die van dropbox.com.
Verwijder DB, en installeer het vd website.

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/02, 17:48:51 »
Verplaatst naar het juiste hoofdstuk.
Mint is geen Ubuntu!

Sorry Ron, maar het valt wél onder Software, en ik heb het daar gezet omdat het evengoed draait onder Ubuntu als onder Mint .
Wie gaat er dat anders terugvinden als hij dat probleem heeft onder Ubuntu en zoekt onder Software?
Niemand dus.

Ik zag de laatste tijd te veel onterecht verplaatste topics.
Kan dat niet op een andere manier aangepakt worden?

Groeten van Michael.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #4 Gepost op: 2017/11/02, 17:49:45 »
Ik kan mij herinneren dat de Dropbox versie uit de repo's niet overeenkwam met die van dropbox.com.
Verwijder DB, en installeer het vd website.

Bedankt, dat ga ik proberen.

Groeten van Michael.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #5 Gepost op: 2017/11/02, 18:32:40 »
Verplaatst naar het juiste hoofdstuk.
Mint is geen Ubuntu!

Sorry Ron, maar het valt wél onder Software, en ik heb het daar gezet omdat het evengoed draait onder Ubuntu als onder Mint .
Wie gaat er dat anders terugvinden als hij dat probleem heeft onder Ubuntu en zoekt onder Software?
Niemand dus.

Ik zag de laatste tijd te veel onterecht verplaatste topics.
Kan dat niet op een andere manier aangepakt worden?

Groeten van Michael.

Sorry maar hierin moet ik Ron gelijk geven. Nu is het wellicht misschien niet het geval voor dropbox, maar er kunnen wel degelijk verschillen zijn tussen Ubuntu en Mint pakketten.  Nu is het wel een karwei om het uit te zoeken welke dat precies zijn, dus in dit geval is het beter om het gewoon bij Mint te zetten.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #6 Gepost op: 2017/11/02, 18:49:51 »
Sorry Ron, maar het valt wél onder Software, en ik heb het daar gezet omdat het evengoed draait onder Ubuntu als onder Mint .
Wie gaat er dat anders terugvinden als hij dat probleem heeft onder Ubuntu en zoekt onder Software?
[OffTopic]
Dit is een Ubuntu forum, dus voor Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu, Ubuntu-Mate, Ubuntu-Budgie, Xubuntu, enz.
Dus voor de officiële versies.
Alles wat gaat over andere distributies, hoort in Andere Distributies, ook al zijn het afgeleiden van *Buntu.
Andere distributies zijn dus ook Easy Peasy, Gnoppix, Goobuntu, gOSv, Linux Deepin, Linux Lite, Linux Mint, Vavigatrix, Pinguy OS, Qimo, Zen Linux, Zeven OS, enz.
Deze zijn allemaal gebaseerd op *buntu, maar zijn op een aantal punten ook weer anders.
Ook Debian, waar Ubuntu weer op gebaseerd is, valt onder Andere Distributies.
[/OffTopic]
Om iets terug te vinden, is er de zoek-functie van het forum, alles is dus terug te vinden.

Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline carbon

  • Lid
Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #7 Gepost op: 2017/11/02, 19:46:42 »
Niet vertellen welke Linux je draait als je een vraag hebt in software.
Een vraag over software is een vraag over software, je weet zelf wel dat je hier op Ubuntu zit.
Gewoon niet vermelden welke distro.

Algemene vraag software, gewoon in de algemene software topic wat mij betreft

Dan mag ik ook geen vraag stellen in het internet topic over uzbl> het zou toch te gek voor woorden zijn!
« Laatst bewerkt op: 2017/11/02, 19:49:23 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #8 Gepost op: 2017/11/02, 22:52:51 »
Carbon, zo werkt het niet. 
Een pakket is soms ook gerelateerd aan bronnen of bibliotheken.
jij gebruikt bijvoorbeeld AntiX, dat is Debian zonder systemD, dat is dus heel wat anders dan Ubuntu of Debian (met systemD).
Een pakket kan er dus anders uitzien omdat deze gecompileerd wordt met een alternatief zonder SystemD.
Mint is geen Ubuntu, al gebruikt het wel veel van Ubuntu, net zo min dat AntiX geen Debian is.
Er zijn dus verschillen, en dat kun je beter in het begin aangeven zodat er gericht gezocht kan worden naar een oplossing, er zijn tenslotte gebruikers genoeg die naast Ubuntu ook andere distributies gebruiken.

BTW ik heb je volgens mij al eens vaker uit de brand geholpen met AntiX vragen, omdat ik dit naast Ubuntu ook een prima distro vind, dus kom maar op :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #9 Gepost op: 2017/11/03, 02:29:47 »
Carbon, zo werkt het niet. 
Een pakket is soms ook gerelateerd aan bronnen of bibliotheken.
jij gebruikt bijvoorbeeld AntiX, dat is Debian zonder systemD, dat is dus heel wat anders dan Ubuntu of Debian (met systemD).
Een pakket kan er dus anders uitzien omdat deze gecompileerd wordt met een alternatief zonder SystemD.
Mint is geen Ubuntu, al gebruikt het wel veel van Ubuntu, net zo min dat AntiX geen Debian is.
Er zijn dus verschillen, en dat kun je beter in het begin aangeven zodat er gericht gezocht kan worden naar een oplossing, er zijn tenslotte gebruikers genoeg die naast Ubuntu ook andere distributies gebruiken.

BTW ik heb je volgens mij al eens vaker uit de brand geholpen met AntiX vragen, omdat ik dit naast Ubuntu ook een prima distro vind, dus kom maar op :)
Was meer als een grapje bedoeld
 ^-^ ^-^ ^-^
« Laatst bewerkt op: 2017/11/03, 02:31:39 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #10 Gepost op: 2017/11/03, 08:53:30 »
@Ron

Even verder Offtopic a.u.b.

Ik begrijp de standpunten.
Maar toch is dit , excuseer me, deels fanatiek.
Nu is Andere distributies een grote doos waar alles onoverzichtelijk door mekaar staat.

Is er dan echt geen mogelijkheid om SUB-BOARDS te maken in Andere distributies ?
vb. dezelfde onderverdelingen als voor Ubuntu:
- Installatie
- Software en configuratie
- Hardware en drivers
- Internet en draadloos
- Server en netwerk

Nu ga je natuurlijk dezelfde argumenten aanhalen omtrent onderlinge verschillen.
Maar als iedereen in zijn topic het OS vermeldt, is het duidelijk.

Beschouw dit niet uitsluitend als kritiek, doch als positief meedenken aan een oplossing.
SUB-BOARDS (de titels staan daar eveneens in hoofdletters) zijn momenteel al in gebruik in vb. Documentatie

groeten van Michael
« Laatst bewerkt op: 2017/11/03, 11:12:26 door emvedeesje »
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #11 Gepost op: 2017/11/03, 11:11:53 »
Ik kan mij herinneren dat de Dropbox versie uit de repo's niet overeenkwam met die van dropbox.com.
Verwijder DB, en installeer het vd website.

Ik zie dat de van de website van Dropbox gedownloade versie 2015.10.28 dezelfde is als deze in het programmabeheer.
https://www.dropbox.com/install-linux
Het heeft dan momenteel ook geen nut dit te vervangen.
Voorlopig ga ik dus niets doen.

Toch bedankt voor je moeite!

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #12 Gepost op: 2017/11/03, 11:40:40 »
Ik heb naar aanleiding van jou bericht ook de deb van de dropbox site geïnstalleerd maar geeft inderdaad geen verandering in de situatie.

Overigens werk ik met Ubuntu Gnome 17.10.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #13 Gepost op: 2017/11/03, 12:01:32 »
Ik zie dat de van de website van Dropbox gedownloade versie 2015.10.28
Dat is de versie vd installer, niet van Dropbox zelf.
Dropbox versie is: 35.4.27.

Overigens; waar zie jij '2015.10.28' terug in de repo's?
Bij mij staat er 1.6.2.

Wel je oude DB helemaal verwijderen incl .dropbox map.
Meer info:
https://askubuntu.com/questions/896801/where-can-i-download-the-latest-version-of-dropbox

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #14 Gepost op: 2017/11/03, 12:13:22 »
Ik zie dat de van de website van Dropbox gedownloade versie 2015.10.28
Dat is de versie vd installer, niet van Dropbox zelf.
Dropbox versie is: 35.4.27.

Overigens; waar zie jij '2015.10.28' terug in de repo's?
Bij mij staat er 1.6.2.

Wel je oude DB helemaal verwijderen incl .dropbox map.
Meer info:
https://askubuntu.com/questions/896801/where-can-i-download-the-latest-version-of-dropbox

Dit is de huidige situatie
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #15 Gepost op: 2017/11/03, 12:36:08 »
Duidelijk; dat komt overeen.
Zie link in voorgande post voor oplossing voor je probleem.

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #16 Gepost op: 2017/11/03, 12:44:36 »
Duidelijk; dat komt overeen.
Zie link in voorgande post voor oplossing voor je probleem.
Biedt helaas voor Ubuntu Gnome 17.10 geen oplossing.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline carbon

  • Lid
Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #17 Gepost op: 2017/11/15, 17:45:56 »
Ik ben van Dropbox afgestapt omdat ik er niets mee kan met mijn browser en Linux! Zelfs het forum  van dropbox is een drama ongeorganiseerd zootje ellend. Contact opnemen met dropbox is het zelfde klant onvriendelijke zootje ellenden.

Wat veeeeeele malen sneller en makkelijker werkt is https://www.sendspace.com/

Dag dag Dropbox, en zo zou iedereen erover moeten denken ;)
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #18 Gepost op: 2017/11/15, 18:46:08 »
Ik ben van Dropbox afgestapt omdat ik er niets mee kan met mijn browser en Linux! Zelfs het forum  van dropbox is een drama ongeorganiseerd zootje ellend. Contact opnemen met dropbox is het zelfde klant onvriendelijke zootje ellenden.

Wat veeeeeele malen sneller en makkelijker werkt is https://www.sendspace.com/

Dag dag Dropbox, en zo zou iedereen erover moeten denken ;)

Dit wil ik pertinent rechtzetten: DropBox werkt hier perfect in mint en ubuntu, en ook in de browsers chromium en firefox.
Het is bijna het enige goedwerkende onder linux.
Ik testte onder linux ook Stack, doch ondanks hun gulle 1TB zijn er problemen met lange bestandsnamen. Onbetrouwbaar dus.
En Google Drive kan ik in het bestandsbeheer onder mint gebruiken, doch er is nog steeds geen door google ontworpen synchro onder linux.
En al de rest ? Daar zijn uiteenlopende redenen voor om ze niet te gebruiken.

En wat betreft DropBox tegenover wat jij hier zegt Sendspace.
Daar is geen enkel vergelijk mogelijk, dus kan het ook geen alternatief zijn.
Dropbox is er om bestanden overal te kunnen gebruiken en onderling te synchroniseren.
En natuurlijk upload je er al eens bestanden mee.
In Sendspace zie ik upload, download en share. Waar is hier de synchro ?

Is dat dus niet appelen met peren vergelijken ?

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Regelmatig boodschap van dropbox installation
« Reactie #19 Gepost op: 2017/11/15, 18:50:03 »
Ik ben van Dropbox afgestapt omdat ik er niets mee kan met mijn browser en Linux! Zelfs het forum  van dropbox is een drama ongeorganiseerd zootje ellend. Contact opnemen met dropbox is het zelfde klant onvriendelijke zootje ellenden.

Wat veeeeeele malen sneller en makkelijker werkt is https://www.sendspace.com/

Dag dag Dropbox, en zo zou iedereen erover moeten denken ;)

Inderdaad volstrekte onzin.
Ik maak al jaren  gebruik van Dropbox zonder enig probleem.
Alleen in 17.10 heb ik af en toe problemen met het icoontje maar verder werkt het prima.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"