Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: You need to load the kernel first  (gelezen 517 keer)

You need to load the kernel first
« Gepost op: 2024/01/20, 11:55:53 »
Is de melding die ik krijg als ik Xubuntu opstart. Nu heb ik al gezocht naar oplossingen en veel adviezen uitgevoerd, maar ik kom er niet uit. De foutmeding blijft maar komen.
Wat is de oplossing voor deze fout
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline DeBaas

  • Lid
Re: You need to load the kernel first
« Reactie #1 Gepost op: 2024/01/20, 12:24:02 »
Vanaf een Live USB een fsck op de betreffende partitie uitvoeren.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline bart85

  • Lid
Re: You need to load the kernel first
« Reactie #2 Gepost op: 2024/01/20, 13:29:47 »
Dit is een fout in de configurate van grub. Waarschijnlijk een fout met het vinden van de root partitie.

Je kunt deze herstellen door op te starten met de live cd  middels een usb stick. In de terminal naar de root partitie gaanmin de chroot omgeving. vervolgens herstellen met:

update-grub
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: You need to load the kernel first
« Reactie #3 Gepost op: 2024/01/20, 16:42:31 »
Update grub heb ik al gedaan na een aantal ingrepen, zonder resultaat.
Vanaf een Live USB een fsck op de betreffende partitie uitvoeren zal ik zo dadelijk uitvoeren.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: You need to load the kernel first
« Reactie #4 Gepost op: 2024/01/20, 17:07:23 »
Een halve middag zoeken naar oplossing op de meest bekende Ubuntu forums en de adviezen opvolgend zonder resultaat en dan komt DeBaas met een oplossing die het probleem in één klap oplost. Ik ben je zeer erkentelijk!
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen