Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: start niet meer op  (gelezen 1483 keer)

start niet meer op
« Gepost op: 2023/10/09, 21:12:30 »
Hey
Ik heb wat geknoeid met mijn partities en nu start mijn computer niet meer op.
Ondertussen weet ik dat er een stukje partitie moet zijn dat BIOS-Boot heet , niet geformateerd is en bio_grub alf flag heeft.
Het programmaatje Boot-Repair gaf dat aan.
Ik heb er ook file laten maken met de boot-issues:
https://paste.ubuntu.com/p/tm7tjfnkmh/

kan iemand me helpen?
Mijn OS staat in het engels...

Alvast merci.
Gert

Re: start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2023/10/09, 21:23:58 »
ik zou gewoon opnieuw ubuntu installeren duurt een 20 tal minuten en probleem is opgelost.
of kijk eerst hier eens naar  https://www.dz-techs.com/nl/fix-ubuntu-linux-pc-wont-boot
« Laatst bewerkt op: 2023/10/09, 21:27:20 door pinokkio »
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline ajjp

  • Lid
Re: start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2023/10/09, 22:10:54 »
Citaat
kan iemand me helpen?
Vanaf regel 217 staat beschreven wat je moet doen!
Maar dat gelezen hebbende, zou ik voor de oplossing van pinokkio gaan:
Citaat
ik zou gewoon opnieuw ubuntu installeren duurt een 20 tal minuten en probleem is opgelost.

Re: start niet meer op
« Reactie #3 Gepost op: 2023/10/09, 22:53:21 »
Ik wil de pret van een snelle schone installatie van 20 minuten niet bederven, maar vergeet niet de  tijd die je nog kwijt bent met het installeren van programma's en het optimaliseren van je systeem.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: start niet meer op
« Reactie #4 Gepost op: 2023/10/10, 11:42:07 »
schrijf de benamingen van de geinstalleerde software op (stuk papier) en ik denk wel dat je de code,s voor sommige  software nog wel kent noteert deze ook en je kan verder.Ik doe ook zo maar de meeste heb ik al reeds tijdje terug afgeprint dus bij een herinstallatie in totaal 45 minuten, als je snel zijt met typen?
Heb je een bladwijzerbalk staan met allerlei website meld je aan op google laat je browser Synchroniseren op aan vink alles aan  en klik nu Synchroniseren alles word opgeslagen wachtwoorden,website,s en dergelijke
en daar heb je ook al tijd bespaart.
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline bart85

  • Lid
Re: start niet meer op
« Reactie #5 Gepost op: 2023/10/10, 12:03:15 »
Voor lijst van manual geïnstalleerde software kun je met onderstaande naar een bestand schrijven. Die kun je bijvoorbeeld op een usb stick zetten.
apt list --manual-installed > packages

Terugzetten met:
sudo apt install $(cat packages)
Het bestand packages aanpassen naar locatie van het bestand.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.