Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opeens Boot-problems  (gelezen 1451 keer)

Opeens Boot-problems
« Gepost op: 2021/06/12, 20:17:00 »
Beste community,

Ik ben vrij nieuw in deze wat meer tech "savy" space. Echter ik gebruik gewoon de Ubuntu 20.4 LTS OS en sinds ik terug ben gekomen van een 1 weekse vakantie. Deed ik mijn pc weer aan en ging die gelijk naar waar ik gebleven was. (ik had het systeem gesuspend en niet juist afgesloten, ik weet niet of dit te maken heeft met mijn probleem). Nu waarneer ik mijn pc wou herstarten kreeg ik een zogenaamde clean files error (hier beschreven https://askubuntu.com/questions/882385/dev-sda1-clean-this-message-appears-after-i-startup-my-laptop-then-it-w). hij gaat na dit scherm  naar een blackscreen en loopt gewoon vast. ik krijg nooit een grub loader te zien waarneer ik hem opstart. Nu heb ik een boot-cleaner proberen te gebruiken(op dezelfde pc geboot van een live usb)  alleen die kan het probleem ook niet voor mij oplossen daarbij krijg ik de volgende output: https://paste.ubuntu.com/p/37MPnDSryw/.
Alle hulp is erg welkom. (ik heb over 4 dagen een examen en veel van mijn aantekeningen staan erop)

Offline ajjp

  • Lid
Re: Opeens Boot-problems
« Reactie #1 Gepost op: 2021/06/12, 22:03:18 »
Is er voldaan aan regel 78 van het rapport?
Citaat
Please do not forget to make your UEFI firmware boot on the Ubuntu 20.04.2 LTS entry (sda1/EFI/ubuntu/shimx64.efi file) !
De noodzaak hiertoe is mogelijk veroorzaakt door het ingrijpen van Boot-Repair, als dit tevoren niet nodig was.
Ik heb dit zelf ook eens moeten doen op aanwijzen van Boot-Repair om te kunnen booten. Daarna ging alles als een zonnetje.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Opeens Boot-problems
« Reactie #2 Gepost op: 2021/06/13, 12:32:35 »
Je hebt een nvidia grafische kaart? Dan is die wellicht spelbreker, zoals aangegeven in de askubuntu post waar je naartoe linkt.

Re: Opeens Boot-problems