Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Citaten automatisch aanpassen  (gelezen 2727 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Citaten automatisch aanpassen
« Gepost op: 2011/08/02, 19:02:33 »
Ik heb al meerdere keren het probleem gehad dat iemand die ik had geciteerd, zijn bericht later aanpaste. Nu is dat natuurlijk niet verboden (gelukkig niet :D) maar wel lastig. Het is namelijk zo dat het citaat niet vanzelf meeverandert. Praktijkvoorbeeldje:

In het topic 'Compiz Fusion voor MS Windows' had vistaus gereageerd
Citaat van: vistaus
Met torrents kom je een heel eind  8-)
waarop ik had gereageerd

[start bericht]
Citaat van: vistaus
Met torrents kom je een heel eind  8-)
Foei![einde bericht]

Hij heeft zijn bericht aangepast naar:
Citaat van: vistaus
Met een bepaalde downloadmethode kom je een heel eind  8-)
Maar in mijn citaat stond het oude bericht nog doodleuk. Is er geen mogelijkheid dit automatisch aan te laten passen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/02, 19:36:25 »
Dat lijkt mj zinloos. Jij reageert op iets wat er staat, het citaat is een mogelijkheid om dat te 'verankeren'. In eerste instantie moet iemand, die wat post, goed nadenken.

Ter zijde: wat is er mis met torrents misschien?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/02, 19:50:10 »
Dat lijkt mij zinloos. Jij reageert op iets wat er staat, het citaat is een mogelijkheid om dat te 'verankeren'.

+1

Zou wat moois zijn, zeg.... Zonder "verankering" kan het immers gebeuren dat je antwoord ineens nergens meer op slaat.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/02, 20:15:26 »
Ja, daar hebben jullie wel een goed punt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/02, 20:29:23 »
Technisch is het misschien wel mogelijk (na een hoop aanpassingen in de forumsoftware), maar praktisch niet.
Iedere keer dat je een bericht bewerkt zal de server de hele database af moeten zoeken naar andere berichten die dat bericht (of een onderdeel daarvan) quoten.

Verder is het ook gewoon niet handig, om de reden die Vanadium al noemde.

Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/02, 20:51:30 »
Ter zijde: wat is er mis met torrents misschien?

Niks, maar toen ik die opmerking plaatste, was ik nog moderator en het team vond toen dat ik het woord "torrents" niet mocht gebruiken als moderator omdat ik het goede voorbeeld zou moeten geven. Dat is de reden dat ik het later aan had gepast ;)

Verder Johan +1

DarkEra

  • Gast
Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/27, 20:24:31 »
Ik heb al eens eerder een topic gehad waarin ik voorstelde het zo in te stellen hier op het forum zodat na een aantal minuten dat de berichten niet meer aanpasbaar zijn. En niet na 24 uur zoals graag iemand zou willen om zijn/haar zin door te drammen alleen van een technisch standpunt uit wat ik de grootse flauwekul vind trouwens, je kan daarna gewoon weer een citaat nemen of nieuwe post plaatsen imho.
Een nieuw geplaatste post komt daarbij trouwens bovenaan te staan en valt sneller op in tegenstelling tot een aangpast bericht. Lijkt me beter voor de hulpverlening ook.

De leden moeten op voorhand al goed weten waar ze over schrijven en wat voordat ze op verzenden klikken.

Dit zou trouwens besproken/bekeken worden na de server verhuis..... ook niet gebeurt jammer genoeg en het topic staat nog steeds op slot trouwens.

« Laatst bewerkt op: 2011/08/27, 20:26:40 door Maik »

DarkEra

  • Gast
Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/27, 20:37:18 »
Dit zou trouwens besproken/bekeken worden na de server verhuis..... ook niet gebeurt jammer genoeg en het topic staat nog steeds op slot trouwens.

Foutje van me...... zou na de upgrade naar SMF2 eb de opgelostmodknop naar gekeken worden.

http://forum.ubuntu-nl.org/forum/voorstel-m-b-t-aanpassen-eigen-berichten/msg743070/#msg743070

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/27, 20:43:08 »
Ik heb al eens eerder een topic gehad waarin ik voorstelde het zo in te stellen hier op het forum zodat na een aantal minuten dat de berichten niet meer aanpasbaar zijn. En niet na 24 uur zoals graag iemand zou willen om zijn/haar zin door te drammen alleen van een technisch standpunt uit wat ik de grootse flauwekul vind trouwens, je kan daarna gewoon weer een citaat nemen of nieuwe post plaatsen imho.
Een nieuw geplaatste post komt daarbij trouwens bovenaan te staan en valt sneller op in tegenstelling tot een aangpast bericht. Lijkt me beter voor de hulpverlening ook.

De leden moeten op voorhand al goed weten waar ze over schrijven en wat voordat ze op verzenden klikken.

Tegen.

Volstrekt onzinnig. [knip] Onderbouwing:
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/voorstel-m-b-t-aanpassen-eigen-berichten/msg743196/#msg743196

moderator-edit: klein stukje weggenomen...
« Laatst bewerkt op: 2011/08/28, 15:13:16 door Prosper »

Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/27, 21:44:44 »
Idem tegen. Blijf het met Johan en Pjotr eens.

Re: Citaten automatisch aanpassen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/28, 13:13:34 »
moderator-edit:
Draadje beetje opgeschoond. Niet op de man spelen alstublieft...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...