Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mono ipv wine  (gelezen 458 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
mono ipv wine
« Gepost op: 2014/05/11, 09:35:09 »
Zijn er gebruikers die mono gebruikers als cross platform instrument? Wat zijn de ervaringen?
: http://www.mono-project.com/Main_Page

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: mono ipv wine
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/11, 10:33:13 »
Mono lijkt me riskant. Is het nou dood of slechts schijndood? Wat is de rol van Microsoft hierin precies?

En hoe zit 't met Windowsvirussen en andere kwaadaardige Windowsprogrammatuur? Bij Wine weet ik tenminste, hoe ik me daar enigszins tegen kan wapenen. Bij Mono niet.

Vooral veel vragen, dus. Geen goed gevoel erbij....
« Laatst bewerkt op: 2014/05/11, 11:02:05 door Pjotr »

Re: mono ipv wine
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/11, 11:46:07 »
Mono is gewoon een actief project. Ze gebruiken inderdaad dingen met toestemming van MS, dus als MS wil dat het project stopt, dan zou het kunnen stoppen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: mono ipv wine
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/11, 11:47:05 »
Mono lijkt me riskant. Is het nou dood of slechts schijndood? Wat is de rol van Microsoft hierin precies?

En hoe zit 't met Windowsvirussen en andere kwaadaardige Windowsprogrammatuur? Bij Wine weet ik tenminste, hoe ik me daar enigszins tegen kan wapenen. Bij Mono niet.

Vooral veel vragen, dus. Geen goed gevoel erbij....

Dank je. Ik zal me er beter in verdiepen.

Re: mono ipv wine
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/09, 14:51:58 »
Mono lijkt me riskant. Is het nou dood of slechts schijndood? Wat is de rol van Microsoft hierin precies?


Ik denk niet dat Microsoft veel zal doen om Mono te verhinderen, aangezien ze zelf .NET (waar Mono dus het alternatief voor is en ook technologieën daarvan gebruikt) meer en meer open source aan het maken zijn: http://www.zdnet.com/microsoft-open-sources-more-of-its-net-technologies-7000028031/