Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Schijf anders indelen  (gelezen 438 keer)

Offline yJi

  • Lid
Schijf anders indelen
« Gepost op: 2015/05/27, 00:21:46 »
Hoe zouden jullie dat doen. Deze schijf van 120 GB in 2 delen opsplitsen, of naar mijn idee alle docu's, foto's enz. opslaan op een aparte USB-schijf die aangesloten is aan mijn NAS. Die dan ook weer van buiten te benaderen zijn met een naam en wachtwoord.
De FRITZ!Box is daar geschikt voor.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jan11000

  • Lid
Re: Schijf anders indelen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/27, 06:52:24 »
Via een router nooit een hd delen naar het internet(eigenlijk ook niet op je thuisnetwerk), omdat routers vaak niet goed ge-update worden, en je mappen zo op het internet staan, hetzelfde geld voor printers en scanners, waar je vaak nog de laatste scan kunt zien.

En wat wil je eigenlijk met je files? backup?

Alleen een wachtwoord en naam, en dan iets via internet te benaderen is tegenwoordig niet genoeg, omdat dit dan gehackt wordt. Zoek voor nog iets extra aan beveiliging, Google 2-Step Verification of iets vergelijk baars.
En in ieder geval niet als admin kunnen inloggen, dit mag dus nooit.

Offline yJi

  • Lid
Re: Schijf anders indelen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/27, 10:51:31 »
Via een router nooit een hd delen naar het internet(eigenlijk ook niet op je thuisnetwerk), omdat routers vaak niet goed ge-update worden, en je mappen zo op het internet staan, hetzelfde geld voor printers en scanners, waar je vaak nog de laatste scan kunt zien.

En wat wil je eigenlijk met je files? backup?

Alleen een wachtwoord en naam, en dan iets via internet te benaderen is tegenwoordig niet genoeg, omdat dit dan gehackt wordt. Zoek voor nog iets extra aan beveiliging, Google 2-Step Verification of iets vergelijk baars.
En in ieder geval niet als admin kunnen inloggen, dit mag dus nooit.

Mijn FRITZ!Box wordt aan alle kanten beschermd, heel veilig volgens mij, zeker de 7360.

Ik wil de files altijd via het thuisnetwerkje delen, zo is ook de AIO Brother in te stellen, want onder de nieuwe LM 17.1 Cinnamon scant ie dus niet.
Als je het doet zoals voorgeschreven door de AVM is het niet meer te kraken.
Maar kijk ook nog wel even naar jouw tip onder/op Google 2-Step Verification.
Nee dat laatste, wat je zegt, klopt! Daarmee geef je immers alles cadeau!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro


Re: Schijf anders indelen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/27, 19:02:46 »
Zou voor zoiets Gadmin-Samba geen oplossing zijn?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline yJi

  • Lid
Re: Schijf anders indelen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/27, 22:38:00 »
Mogelijk hebben  jullie ook gelijk maar ik hou me aan hetgeen de AVM makers zelf hebben ondervonden met de FRITZ!Box(en) afgelopen jaar.
Zo ingesteld als zij ook hebben uitgeprobeerd, kan het niet meer fout/misgaan.

Hun service is zo goed dat ik in Nederland een Nederlands nummer kan bellen van 11-17 uur, dan sta ik ze in Duitsland, Berlijn in het Nederlands te woord. Zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt. Niet bij @Home (nu Ziggo), niet bij TMobile, niet bij Orange. Zit hier nu al sinds voorjaar 2011.
Ook XS4ALL geeft ook nog steeds hele goed service, zij bellen mij zelfs mobiel om het weer in orde te krijgen, dat is service.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/27, 22:39:42 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro