Ondersteuning > Hardware en drivers

Usb stick verschijnt niet

<< < (3/9) > >>

Pascal illustrator:
Ik heb het gevonden.
In het 'Disks' programma is er een heel klein ikoontje met een tandwieltje waar dat je kan kiezen om een partitie te formateren.
Hier heb ik NTFS gekozen en toen verscheen de USB stick in Ubuntu :)

partyrabbit:

--- Citaat van: Pascal illustrator op 2024/03/01, 15:40:44 ---Ik had in Ubuntu geformateerd.
Er zijn maar 2 opties (traag en snel)
Ext, ntfs en fat zie ik niet als keuze.

--- Einde van citaat ---

Je zou ook kunnen formateren in de bestandsverkenner (rechtermuisknop op de usb icon). Daarbij komt wel enige keuze (ext/fat/ntfs).
Wil je echt volledig naar wens formateren dan is Gparted daar het meest uitgebreide programma voor (voor zover ik weet).

Disks gebruik ik nooit. Of ik formateer vanuit de bestandsverkenner, of met Gparted.
Bij Gparted wel opletten dat je de juiste drager formateert (en niet je hdd of zo).

Pascal illustrator:
Dankjewel voor de tips.
Ik probeer het zo eenvoudig mogelijk te houden  :)

Pascal illustrator:
Er doet zich een probleem voor.
Wanneer ik in Ubuntu de USB stick met NTFS formateer, kan ik er geen bestanden op zetten.
Ik denk dat het iets met bevoegdheden te maken heeft, want wanneer ik bij 'Properties' kijk bij de tweede tab 'permissions', staat er onderaan:
'You are not the owner, so you cannot change these permissions'

Ik begrijp de logica van Ubuntu niet. Het is mijn computer, ik heb het besturingssysteem geïnstalleerd en de usb stick is ook van mij.
Hoe kan ik dan niet de eigenaar zijn?  :o

ajjp:

--- Citaat ---Ik begrijp de logica van Ubuntu niet. Het is mijn computer, ik heb het besturingssysteem geïnstalleerd en de usb stick is ook van mij.
Hoe kan ik dan niet de eigenaar zijn?  :o
--- Einde van citaat ---
Baas boven baas; root staat boven de gebruiker.
Je moet dus als root de permissie wijzigen. In Xubuntu simpel met 'pkexec thunar', maar in Ubuntu ligt dat net iets anders. Even wachten op een Ubuntu-gebruiker.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie