Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java jre installeren  (gelezen 891 keer)

Polleke

  • Gast
Java jre installeren
« Gepost op: 2007/02/10, 08:51:38 »
Hoi!

Ik wilde via synaptic Java-JRE 6 installeren, maar dan blijft ie ineens 'hangen'.
Bij details komt dan een dos-achtig schermpje...en daar wordt gevraagd om "OK" te tikken, maar dat kan ik nergens intikken.
Vervolgens gaat de installatie niet meer verder en heb ik nu in Synaptic een 'broken package'

Heeft iemand dit ook gehad?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Java jre installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/10, 09:06:24 »
Citaat van: Polleke
Hoi!

Ik wilde via synaptic Java-JRE 6 installeren, maar dan blijft ie ineens 'hangen'.
Bij details komt dan een dos-achtig schermpje...en daar wordt gevraagd om "OK" te tikken, maar dat kan ik nergens intikken.
Vervolgens gaat de installatie niet meer verder en heb ik nu in Synaptic een 'broken package'

Heeft iemand dit ook gehad?
hoi
het probleem komt veel voor en is zeer irritant. probeer het prog eens te verwijderen: sudo apt-get remove --purge , en daarna: sudo dpkg --configure -a  in de terminal te doen.

succes :)

Polleke

  • Gast
Java jre installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/12, 09:05:58 »
Het is me gelukt!

Achteraf bijna te suf voor woorden, maar je kunt met je pijltjes dus naar beneden navigeren in dit DOS-achtige scherm (sorry voor het taalgebruik ;) ) en dan kun je door middel van naar rechts of links gaan kiezen voor "OK" als je dat doet gaat installatie gewoon door.

...heel eenvoudig... maar als je het niet weet, ben je mooi een tijdje voor niks aan wachten en aan het zoeken.

Ik dacht: Ik deel het even mede...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Java jre installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/12, 09:15:19 »
Citaat van: Polleke
Het is me gelukt!

Achteraf bijna te suf voor woorden, maar je kunt met je pijltjes dus naar beneden navigeren in dit DOS-achtige scherm (sorry voor het taalgebruik ;) ) en dan kun je door middel van naar rechts of links gaan kiezen voor "OK" als je dat doet gaat installatie gewoon door.

...heel eenvoudig... maar als je het niet weet, ben je mooi een tijdje voor niks aan wachten en aan het zoeken.

Ik dacht: Ik deel het even mede...
daar is het forum voor, om te leren, en kennis te delen! (onder andere)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Java jre installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/12, 11:41:57 »
Citaat van: leoquant
daar is het forum voor, om te leren, en kennis te delen! (onder andere)
.... en om gezellig te ouwehoeren, natuurlijk!