Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HandBrake  (gelezen 343 keer)

Offline JAM

  • Lid
HandBrake
« Gepost op: 2015/11/30, 16:31:40 »
Heb onlangs HandBrake geinstalleerd.
Als ik HandBrake start vanuit de bovenste zoekbalk, zie ik een icon met coctail en ananas.
In computer > usr > share staat alleen maar een mapje (nu dus ook op mijn bureaublad)
Hoe kan ik dit veranderen svp?
Iets anders...
Is het maar 1 vaste extensie waarnaar ik kan converteren?
Soms staat er alleen .mkv een andere keer m4k of mp4 etc, maar ik kan geen keuze maken.
Ook subtitles invoegen (via het tabblad)  lukt me niet.
Wie weet er iets meer van?

DarkEra

  • Gast
Re: HandBrake
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/30, 17:12:20 »

Offline vanadium

  • Lid
Re: HandBrake
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/30, 18:07:42 »
Bij mij staat ook in /usr/share/applications het icoon, en ik kan vanuit de Dash het icoon naar de desktop slepen (dit werkt pas goed in Ubuntu 15.10). Welke Ubuntu versie?
Ik heb versie 0.10.2 (x86_64) die in het softwarecentrum zit voor Ubuntu 15.10, en wat je beschrijft werkt hier goed. Heb je een oudere versie van Ubuntu, dan ga je wellicht best Handbrake vanuit de PPA van de ontwikkelaar installeren. Handbrake zit nog niet zolang in het softwarecentrum van Ubuntu, en in de eerste versie die ze meeleverden waren er enkele formaten (mp4) uitgestript.

Offline JAM

  • Lid
Re: HandBrake
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/30, 18:36:37 »
Sorry vanadium, is Ubuntu 14.04.3 LTS.

Offline vanadium

  • Lid
Re: HandBrake
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/01, 11:23:10 »
Voor Ubuntu 14.04 installeer je handbrake best uit de PPA van Handbrake. Verwijder eerst je nu geïnstalleerde Handbrake via software center. Voeg dan de PPA van handbrake toe. Dit gaat gemakkelijkst met de terminal (na het eerste commando wordt je paswoord gevraagd: dat is je login paswoord):
sudo add-apt-repository ppa:stebbins/handbrake-releases
sudo apt-get update
Installeer nu handbrake opnieuw via software center.