Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gOS vraag  (gelezen 1678 keer)

gOS vraag
« Gepost op: 2010/08/31, 11:08:51 »
Gisteren voor het eerst gOS geinstalleerd. Draaien vanaf usb gaat prima en heel snel maar zodra ik installeer verdwijnt de bovenbalk  (met GOS logo, datum, tijd en heel belangrijk network manager' en lukt het niet meer om online te komen . Als ik op de plek klik waar de balk zou moeten staan komen datum tijd enz tevoorschijn maar draadloos internetten blijft onmogelijk. moet steeds opnieuw inloggen en word er opnieuw uitgegooid, rara hoe kan dit?

Offline midas

  • Lid
Re: gOS vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/31, 11:36:44 »
Grrr...ben net even op het forum geweest van gOS, maar daar zit weinig tot geen muziek meer in. Kweet niet, maar ik vrees voor de continuïteit van het project. Daarentegen is het onder de motorkap gewoon Ubuntu en de versie 3.1 (Gadgets) is gewoon Hardy Heron, dus met de updates zit het voorlopig nog wel goed. Maar wanneer de terminal wel te bereiken valt zou je kunnen proberen:

sudo gconf editor

Je krijgt dan opties om het paneel weer in te stellen...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

DarkEra

  • Gast
Re: gOS vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/31, 11:48:46 »
Gezien dat de laatste berichten uit begin 2009 stammen op twitter en zijn blog lijkt mij dat dit project "dood" is. Ik zou het dan liever bij Ubuntu houden of Linux Mint.
Daar, zoals eerder aangegeven, deze gOS versie gebaseerd is op Ubuntu 8.04 LTS lijkt het me zowiezo niet de moeite meer om deze nog te gaan gebruiken.

Offline Kars

  • Lid
Re: gOS vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/31, 13:32:22 »
De installatiecd's die ik gedownload heb van gOS werken alleen als je gOS wil opstarten vanaf CD en het installeren werkt niet (misschien dat gOS dit expres heeft gedaan??). En inderdaad dit project ligt dood. gOS (greenOS) werd gesteund door google, maar google is bezig zelf een OS te maken en uit te geven. Ze hebben er nu 1 gemaakt die in 7 seconden je computer geheel laat opstarten, maar ik vraag me af of ze die ook daadwerkelijk gaan uitgeven, ik hoop het in ieder geval wel.

Als je een goede alternatief wil voor gOS, kan ik je dreamlinux aanraden, echter moet je wel eerst alles updaten na installatie.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/31, 13:36:42 door Kars »

Re: gOS vraag
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/31, 22:38:43 »
@Kars: Dat het gesteund werd door Google is al meerdere malen verworpen, omdat dat niet waar is. Dit wordt gesteund door dit tekstje onderaan de site:

"Google, Google Icons, and the Google Logo are trademarks of Google Inc. Cloud and gOS are not affiliated with Google or their partners."

Re: gOS vraag
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/01, 09:56:04 »
dank voor alle antwoorden. Ik ga het inderdada aar opgeven denk ik. Dreamlinux vond ik grafisch niet zo mooi als gOS, ga nu MoonOS maar proberen. Heb eigenlijk een voorkeur voor de netbook remix of easy peasy maar mijn thinkpad t40 weet met allebei niet wat ie ermee aan moet helaas...

Offline Kars

  • Lid
Re: gOS vraag
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/01, 19:09:56 »
@Kars: Dat het gesteund werd door Google is al meerdere malen verworpen, omdat dat niet waar is. Dit wordt gesteund door dit tekstje onderaan de site:

"Google, Google Icons, and the Google Logo are trademarks of Google Inc. Cloud and gOS are not affiliated with Google or their partners."

Ah owkey, ik dacht dat ik dat ergens gelezen had, maar dat was ook weer een tijd geleden dat ik met gOS bezig was. Btw, het volgende staat op wiki, maar hierbij, niet alles wat op wiki staat is ook echt altijd waar:
"Alhoewel gOS niet echt een project van Google is, komt het daardoor toch dicht bij Chrome OS. Wel heeft het Googles volle steun."
« Laatst bewerkt op: 2010/09/01, 19:23:02 door Kars »