Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer als bedtijd herinneraar  (gelezen 987 keer)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Computer als bedtijd herinneraar
« Gepost op: 2007/09/11, 15:28:35 »
Beste allemaal

Ik zoek een proggramma dat het volgende kan:
elke dag op de zelfde tijden een bepaald geluidbestand afspelen.
elke dag op een andere tijd een ander geluid bestand afspelen.

Kalarm kan het wel voor losse taken., maar niet vor vaste, zoals elke morgen mijn wekkerliedje afspelen, om 6.30.

In windows gebruikte in hier windows taakplanner vor
en wilde ik een bestand meerdere keren hergebruiken vor verschillende taken dan  hernoemde ik het bestand gewon meerdere malen.
bijvorbeeld:
medicijen innemen1.wav
medicijen innemen2.wav
medicijen innemen3.wav

Wat kan ik in Ubuntu hier vor gebruiken, zodat ik het niet elke week opnieuw in hoef te stellen, maar zodat het een vaste taak is.

reekje

StevenD

  • Gast
Computer als bedtijd herinneraar
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/11, 15:58:18 »
voor KDE is er Kcron, maar ik weet niet of dit ook op Gnome werkt. Ik veronderstel van wel, want het is een GUI voor crontab, dat via de command-line te besturen is. Typ anders een in een terminal man crontab.

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Computer als bedtijd herinneraar
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/11, 16:20:31 »
De standaard Unix (dus Linux) tools voor scheduling zijn cron en at. De eerste is om een taak met vaste regelmaat uit te laten voeren, de laatste om een eenmalige taak in de toekomst uit te laten voeren. Het is erg eenvoudig om met behulp van beide iets te maken dat doet wat je wilt, bijv. door een cron taak een at taak op te laten starten. Maar als ik het zo lees dan doet cron alleen al wat je wilt.

Toegegeven, ik ben maar weinig thuis in de grafische omgeving, dus ik heb geen idee welke grafische "cron" tools er allemaal zijn, maar je zou in een terminal venstertje eens kunnen intypen "man 5 crontab" (die 5 zorgt ervoor dat je de cron tabellen krijgt uitgelegd i.p.v. de handleiding van het crontab commando waarmee je de taken instelt).

Als je er niet uitkomt wil ik je via persoonlijke mail wel helpen om iets in elkaar te timmeren en dan weet je ook meteen hoe het werkt! ;-)
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Computer als bedtijd herinneraar
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/11, 19:32:30 »
Ik heb weleens gewerkt met sanduhr en nu staat kalarm erop. Zoek maar even op alarm in de synaptic.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Computer als bedtijd herinneraar
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/12, 00:34:59 »
Anders zou je ook kunnen kijken naar iets van anti rsi programma's of agenda's. Vaak hebben die van dit soort instellingen?!

Offline wutnubu

  • Lid
Computer als bedtijd herinneraar
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/12, 06:56:47 »
Dat doe ik allemaal met mijn mobiele telefoon, de computer is te groot voor de broekzak....

Kan evolution taakplanner dat niet voor je doen?

Groet