Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fysieke harde schijfje lezen en schrijven met VMware?  (gelezen 987 keer)

Offline nor

  • Lid
Fysieke harde schijfje lezen en schrijven met VMware?
« Gepost op: 2006/10/25, 20:52:03 »
Beste forumers,

Inmiddels is het me geluk om VMware Server op Ubuntu te installeren, dankzij deze tutorial :)

Volgens deze bron is het mogelijk om met dit virtuale bijv: Windows XP een fysieke harde schijfje te benaderen, lezen en schrijven ( Ook onder NTFS :P ). Het voordeel is dat je niet elke keer tussen Windows XP en Ubuntu hoeft te switchen.

Alleen is het me niet duidelijk hoe je dat moet doen. Wat moet ik doen om fysieke harde schijfje onder virtuale Windows XP/2000/98 te kunnen lezen en schrijven? Moet ik 1e Windows XP installeren?

Graag stap voor stap uitleggen, zodat anderen het ook beter kunnen begrijpen ;) Hopelijk ben ik duidelijk genoeg.

Alvast bedankt, nor

Phaldmmor

  • Gast
Fysieke harde schijfje lezen en schrijven met VMware?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/25, 21:45:45 »
In de VMWare server console selecteer je de VM, en dan de optie Edit virtual machine settings, ga naar tabblad hardware, click op Add, selecteer Harddisk, next en selecteer de optie Physical Harddisk  (for advanced users).

En euhh verder weet ik het ook even niet, want ik heb het nog niet gebruikt.
:D

ifokkema

  • Gast
Fysieke harde schijfje lezen en schrijven met VMware?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/26, 10:28:20 »
Daarnaast; mocht je schijf ext2/3 zijn, kun je onder je Ubuntu een samba server opzetten...

Offline nor

  • Lid
Fysieke harde schijfje lezen en schrijven met VMware?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/26, 17:44:03 »
Dankzij de tips van Phaldmmor ben ik stuk verder gekomen. Ik ben een goede tutorial gevonden, Zie hier :)

Alleen kwam ik niet verder dan stap 5. Ik kreeg een foutmelding, namelijk "Insufficient permission to acces file". Dat komt waarschijnlijk doordat ik in directory /var/vm geen nieuwe map mag aanmaken, omdat ik geen root ben.

Dus ik heb vmware gestart met terminal ( commando: sudo vmware ). Dan krijg ik een foutmelding, namelijk "Success". :o Een vreemde foutmelding, vind ik.

Hier begrijp ik niks van. Ik zal me verdiepen in dat problemen.